Päevatoimetaja:
Kaido Einama
Saada vihje

Väikestviisi revolutsioon: Boschi uus autode pidurisüsteem töötab juhtmega

Copy
Uut pidurisüsteemi katsetati Nissan Ariyaga Arktikas.
Uut pidurisüsteemi katsetati Nissan Ariyaga Arktikas. Foto: Bosch

Bosch on edukalt testinud oma uut brake-by-wire tehnoloogiat ehk juhtmega pidurisüsteemi avalikel teedel. Ettevõtte arendusmeeskond läbis enam kui 3300 kilomeetrit mitmes kliimavööndis ja jõudis kuuepäevasele Arktika ringile – seda kõike tehti uutmoodi piduritega Nissan Ariyaga.

See uuenduslik tehnoloogia, tuntud kui brake-by-wire süsteem, kaotab pidurisüsteemi ja piduripedaali vahelise mehaanilise ühenduse. Pidurdamine toimub siis, kui kaugjuhitav ajam surub piduriklotsid vastu pöörlevat piduriketast – juhi pidurdamissoov edastatakse süsteemile üksnes elektrisignaalina, mis kaotab ära hüdraulilise või muud moodi mehaanilise ülekande.

Seni on autodes kasutatud äärmisel juhul hübriidlahendust, kus dubleeritakse pidureid mehaanilise ühendusega, kuna elektri kadudes kaob ka pidurivõime. Nüüd usuvad Boschi arendajad, et süsteem on piisavalt töökindel, et võib kasutada ka eluliselt kriitilises pidurisüsteemis.

Tagasi üles