Päevatoimetaja:
Kaido Einama
Saada vihje

ARVUSTUS Uus Volkswagen Tiguan seinalaadimisega: kuidas käitub pistikhübriidauto kerge pakasega? (2)

Copy
Volkswageni pistikhübriid tundub praegu ideaalse valikuna neile, kes ei taha täiselektrilist autot veel kasutada, kuid soovivad vahest linnas siiski ainult elektri jõul kulgeda.
Volkswageni pistikhübriid tundub praegu ideaalse valikuna neile, kes ei taha täiselektrilist autot veel kasutada, kuid soovivad vahest linnas siiski ainult elektri jõul kulgeda. Foto: Kaido Einama

Pistikupesast (või kiirlaadijast) laetav auto, mis sõidab nii bensiini- kui elektrimootoriga, võikski tunduda praegu unelmate liikurina, millega lühemad sõidud saab täielikult ära teha puhtalt elektri toel, pikemad tiirud nädalavahetusel maale või mujale aga veab välja bensiinimootor. Kuidas igati ontlike näitajatega peremaastur aga kerge pakasega hakkama saab? Juhtumisi olidki Volkswagen Tiguani PHEV mudeli testimise ajaks välja ilmunud krõbedamad miinuskraadid ja korralik libedus.

Volkswagen Tiguan PHEV (Plug-in Hybrid Electric Vehicle) mudel ühendab endas bensiinimootori ja elektrimootori. See tähendab, et 1,5-liitrist bensiinimootorit toetab 85 kW elektrimootor, mida saab ka eraldi fossiilkütust põletava jõuajamita kasutada ning laadimiseks sobib nii regeneratiivne pidurdamine, bensiinimootori pööritatav generaator kui ka seinapistik, nagu tavalise elektriauto puhul.

Aku on muidugi hübriidil väiksem, kaal seega pole ka nii suur kui täielikult elektrilisel masinal, ühe laadimisega sõiduulatus aga ainult elektriga selle võrra lühem.

Tagasi üles