Päevatoimetaja:
Kaido Einama
Saada vihje

Scania ja DHL katsetavad elektriveokit, millel on tavakütusel töötav sõiduulatuse pikendaja

Copy
Uuel DHL-i veokil pole diiselmootorit, küll on aga diiselgeneraator. Sellega saab vajadusel akut juurde laadida ja sõiduulatust pikendada.
Uuel DHL-i veokil pole diiselmootorit, küll on aga diiselgeneraator. Sellega saab vajadusel akut juurde laadida ja sõiduulatust pikendada. Foto: Scania

Scania ja DHL Grupp on ühiselt välja töötanud tavakütusel töötava generaatoriga elektriveoki, mis laseks üle minna elektrilisele maanteetranspordile, ilma et peaks ootama täieliku tiheda laadimisvõrgu valmimist.

Täiselektrilised sõidukid on küll jätkusuutliku transpordisüsteemi tipplahendus, kuid sellel on siiski takistusi, näiteks laadimispunktide nappus, kõrged kulud depoodes piisava laadimisvõimsuse tagamiseks hooajalistel tippaegadel, suur võrgukoormus ja kõrged elektrihinnad, eriti tuulevaiksetel talvepäevadel.

Siin tulebki mängu Scania ja DHLi laiendatud sõiduulatusega elektrisõiduk (Extended Range Electric Vehicle ehk EREV). See aitab kõiki neid takistusi ületada, võimaldades näiteks logistikafirmal DHL sõita taoliste veokitega 80–90% taastuvenergiaga. Ülejäänud energia aga tuleb saada kütuse põletamisest.

Tagasi üles