Päevatoimetaja:
Kaido Einama
Saada vihje

PILDID Esmaesitlus: Volvo tõi välja uue täiselektrilise auto ES90 (1)

Copy
Uus Volvo ES90 tahab defineerida uut sõidukiklassi, mis on kuskil linnamaasturi ja sedaani vahepeal.
Uus Volvo ES90 tahab defineerida uut sõidukiklassi, mis on kuskil linnamaasturi ja sedaani vahepeal. Foto: Volvo
  • Uudismudel on Eestis tellitav sellest kevadest.
  • Tegemist on ühe maailma turvalisima sõidukiga.

Äsja Stockholmis avalikkuse ette toodud uus elektriauto Volvo ES90 ei ole Rootsi tootja väitel sedaan ega maastur. Volvo sõnul on see sõiduk omaette klassis, jättes igaühe otsustada, kuhu see täpsemalt sobib. 

Tegelikkuses on sellel aga kõik nn krossoverile omased tunnused, samas sedaani sarnane kuju, millel on kõrged küljed ja veidi enam kliirensit. Kuidas seda ka ei nimetada, peab Volvo ES90 mudelit oma lipulaevaks.

ES90 juhivad järgmise põlvkonna keskprotsessorid, mille arvutusvõimsus on eelkäijaga võrreldes kaheksakordne. See on ühtlasi esimene Volvo, millel on 800-voldine akutehnoloogia, mis tagab pikema sõiduulatuse ja kiirema laadimise kui ühelgi varasemal elektrilisel Volvol.

Loomulikult on auto varustatud Volvo turvatehnoloogia uusimate lahendustega, olles samas ka tõeline Skandinaavia disaini-ikoon.

Artikli foto
Foto: Volvo

Volvo Carsi tegevjuht Jim Rowan ütles esitlusel, et Volvo ES90 ühendab kõige arenenumad tehnoloogiad Skandinaavia disaini ja ülima mugavusega. Koos EX90 linnamaasturiga on ES90 üks kahest ettevõtte lipulaevast.

Kindel ja praktiline pere- ja esindusauto

Volvo ES90 profiili vaadates torkab kohe silma kindel ja jõuline hoiak ning veidi kõrgem kliirens, mis annab juhile parema vaate ning suurema läbitavuse.

Voolujooneline katus tagab nii elegantse välimuse kui ka avarama interjööri ning parandab aerodünaamikat, suurendades elektrilist sõiduulatust.

Thori vasarast inspireeritud esituled annavad esiosale modernse ja äratuntava ilme. Tagaosa on sama isikupärane – sealt leiab C-kujulisi LED-tagatulesid koos tagaklaasi LED-valgustusega ning loovad ainulaadse tervitus- ja hüvastijätuvalguse.

Artikli foto
Foto: Volvo

ES90 on saadaval seitsmes värvis ning nelja erineva veljevalikuga, mille suurused on 20-22 tolli.

Suur ja lai tagaluuk muudab pagasi või suusavarustuse laadimise lihtsaks. Pagasiruum mahutab kuni 424 liitrit, aga kui kõik kolm tagaistet alla klappida (võimalik on iga iste eraldi kokku panna), kasvab mahutavus 733 liitrini. Lisaks on auto esiosas 22-liitrine panipaik, mis sobib ideaalselt näiteks laadimiskaablite hoidmiseks.

Skandinaaviapärane mugavus

Interjööris on keskendutud premium-klassi mugavusele, ehtsatele materjalidele ja funktsionaalsele disainile, mis peegeldab Volvo Skandinaavia pärandit. 3,1-meetrise teljevahega on ES90 tagareas istujatele eriti avaralt jalaruumi.

Artikli foto
Foto: Volvo

Lisaks on saadaval kuus erinevat interjööri valgusteemat ning lai valik polstrimaterjale auto isikupärastamiseks.

Tehnoloogia, mis teeb sõidu lihtsamaks

ES90-l on 99,9% UV-kaitset pakkuv panoraamkatus. Kui valida elektrokroomne versioon, saab klaasi läbipaistvust ühe nupuvajutusega reguleerida – näiteks päikese tugevust vähendada või privaatsust suurendada.

Artikli foto
Foto: Volvo

Mugavust lisab neljatsooniline kliimasüsteem, millel on täiustatud astma- ja allergiasõbralik õhupuhastaja. See filtreerib kuni 95% PM 2.5 osakestest ning eemaldab 99,9% rohu-, puu- ja õietolmuallergeenidest.

Korralik heli ja vaikne interjöör

Volvo ES90 interjöör on üks kõige vaiksemaid, mida Volvo on kunagi loonud – see tagab sujuva ja rahuliku sõidukogemuse ning võimaldab muusikat segamatult kuulata.

Valida saab kolme helisüsteemi vahel, mille tipuks on Bowers & Wilkinsi audiosüsteem 25 eraldi kõlariga, sealhulgas pea- ja laekõlarid. Süsteemil on ka Dolby Atmose autentne ruumiline heli. Süsteemi eksklusiivne funktsioon on erirežiim, mis jäljendab Londoni legendaarsete Abbey Roadi stuudiote helisid.

Loomulikult on ES90 varustatud uue põlvkonna Google’i integreeritud info- ja meelelahutussüstemiga, mis sisaldab Google Mapsi, Google Assistanti ja Google Play rakendusi. 5G-toega süsteem töötab sujuvalt Snapdragon Cockpiti platvormil ning pakub juhile kõik vajalikud andmed 9-tollisel juhiekraanil ja esiklaasinäidikul.

Artikli foto
Foto: Volvo

Keskkonsoolis on suur 14,5-tolline puutetundlik ekraan, millega saab juhtida navigeerimist, meelelahutust, kliimat, telefoni ja muud. Lisaks aitab 3D-vaade ja 360-kraadine kaamerasüsteem kitsastes parkimiskohtades manööverdada.

Pidevalt uuenev auto

ES90 on ehitatud Volvo SPA2 arhitektuurile ning põhineb Volvo Carsi Superset tehnoloogiaplatvormil, mis toetab kõiki tulevasi elektrimudeleid. See võimaldab autol saada regulaarseid tarkvara kauguuendusi, mis parandavad jõudlust ja turvatehnoloogiat kogu auto elutsükli jooksul.

Volvo tehnoloogiajuht Anders Belli sõnul on ES90 esimene Volvo, millel leidub kahetuumaline NVIDIA DRIVE AGX Orin arvutisüsteem, mis muudab ES90 arvutusvõime poolest Volvo Carsi kõige võimsamaks autoks.

Artikli foto
Foto: Volvo

ES90 esindab ka uusimat elektrisüsteemide ja akutehnoloogia arengut. Uus 800-voldine tehnoloogia teeb ES90-s oma debüüdi, võimaldades kiiremat laadimist, paremat üldist jõudlust ja suuremat tõhusust. Tulemuseks on auto, mis suudab sõita kaugemale ja laadida kiiremini kui ükski varasem elektriline Volvo.

Volvo ES90 suudab lisada 300 kilomeetrit sõiduulatust vaid 10 minutiga 350 kW kiirlaadimisjaamas ning pakub kuni 700-kilomeetrist sõiduulatust WLTP testitsükli järgi.

Auto proportsioonid aitavad kaasa sõiduki efektiivsusele ning väljenduvad õhutakistusteguris 0,25, mis on madalaim, kui Volvo Carsis kunagi saavutatud. Mida madalam see väärtus on, seda energiasäästlikum on auto, tähendades klientidele väiksemat energiakulu ja pikemat sõiduulatust.

Safe Space tehnoloogia nii sees kui väljas

ES90, nagu iga teinegi Volvo, on loodud kaitsma nii autosviibijaid kui ka teisi liiklejaid. Uudismudel vastab Volvo Carsi rangetele ohutusstandarditele, mis toetuvad 55-aastasele päriselul põhinevale ohutusuuringule ja ületavad ametlikke testimisnõudeid.

Ambitsioonikas standard aitab luua turvalisi autosid tegelikeks liiklusoludeks, mis võivad olla palju keerulisemad, kui standardiseeritud katsed. Tänu oma võimsatele arvutisüsteemidele jätkab ES90 Volvo Carsi uue ajastu ohutusalaseid saavutusi, mis algasid EX90-ga.

ES90-l on tugev turvapuur, tipptasemel kinnitussüsteemid ning optimeeritud deformatsioonitsoonid. Aktiivsed ohutussüsteemid põhinevad täiustatud andurite komplektil, mis sisaldab ühte LiDAR-andurit, viit radarit, seitset kaamerat ja kahtteist ultrahelisensorit.

Artikli foto
Foto: Volvo

See andurite komplekt võimaldab näha kaugemale kui inimese silm ulatub ning aitab vältida kokkupõrkeid ja teel olevaid ohte. ES90-s on ka juhi jälgimise süsteem, mis suudab tuvastada, kui juhi tähelepanu pole enam teel, ning vajadusel sekkuda.

Safe Space tehnoloogia pakub tuge mitte ainult sõidu ajal, vaid ka parkimisel. ES90 ukse avanemise hoiatussüsteem kaitseb jalgrattureid ja jalakäijaid, kes võivad parasjagu mööduda. Samuti aitab ES90 tervet salongi hõlmav liikumistuvastuse süsteem vältida olukordi, kus kogemata keegi autosse ununeb, tuvastades mikrotasandil liikumise, nagu näiteks beebi hingamine.

Uus Volvo ES90 on nüüd tellitav paljudes Euroopa riikides, Eestis ja teistes Baltimaades avatakse tellimine sel kevadel. Hinnad algavad ligi 55 tuhandest eurost.

Tagasi üles