Päevatoimetaja:
Kaido Einama
Saada vihje

ARVULINE ÜLEKAAL Eestis müüakse rekordarv hübriidautosid (1)

Copy
Mercedesel on pakkuda ka diislikütusega pistikhübriide.
Mercedesel on pakkuda ka diislikütusega pistikhübriide. Foto: Veho Eesti

Kuigi elektriautode populaarsus Euroopas on languses, ei kipu uue auto ostjad naasema traditsiooniliste sisepõlemismootoriga sõidukite juurde ning esile kerkivad hübriidautod, mille müügi osakaal eelmisel aastal moodustas Eestis jaanuaris juba üle 60 protsenti kogu uute autode müügist, selgus uuringust.

Euroopa uute autode turul on praegu hübriidautode osa ligi 40 protsenti.

See selgus hiljutisest uuringufirma Innolink ülevaatest, mis kinnitab, et üle poole Eesti tarbijatest on hakanud tundma suuremat huvi hübriidautode vastu ning 30 protsenti kinnitavad, et kaaluvad oma järgmise auto valikul pistikhübriidi ostu. Lisaks peavad pooled tarbijatest oluliseks, et auto oleks väikese kütusekuluga.

Uuringu tellis Mercedes-Benzi edasimüüja Veho AS.

Euroopa Autotootjate Ühenduse (ACEA) andmetel moodustasid hübriidautomudelid eelmisel aastal kokku 38 protsenti uute autode turust, kuhu kuulusid nii hübriidid kui ka pistikhübriidid. Varem jäid pistikhübriidid tarbijate jaoks kõrgema hinna ja piiratud sõiduulatuse tõttu tagaplaanile, kuid uue põlvkonna mudelid pakuvad palju kõrgemaid sõiduulatuse näitajaid, mis tekitavad tarbijate seas suuremat kindlustunnet.

Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liidu andmetel moodustasid hübriidautod jaanuaris ligi 62 protsenti kogu uute autode müügist Eestis.

Veho AS sõiduautode ärivaldkonna juhi Keijo Kaasiku sõnul pistikhübriid on üks kõige mitmekülgsemaid sõidukeid: keskkonnasõbralikum, ökonoomne linnaliikluses ning annab juhile kindluse ka pikematel sõitudel, vähendades laadimispunktide ja -aja planeerimise vajadust.

«Pistikhübriidide peamine eelis seisneb võimaluses läbida osa vahemaast täiselektriliselt, mis muudab need heaks alternatiiviks nii linnaliikluses kui ka pikemate sõitude puhul, säilitades samas jõudluse ja säästlikkuse. Teine eelis on see, et auto akut saab ohutult kasutada ka siis, kui sõiduulatuse kilomeetrid jõuavad nulli, kuna siis käivitub sisepõlemismootor ja sõit jätkub, kuni autopaagis on piisavalt kütust. Täiselektrisõidukis sellist riski kindlasti võtta ei saaks,» lisas Kaasik.

Uue põlvkonna pistikhübriidid pakuvad aina suuremat efektiivsust ja pikemat sõiduulatust. Näiteks eelmisel aastal esitletud Peugeot 408 kupee-SUV pistikhübriid suudab sõita täiselektrilisel režiimil kuni 63 kilomeetrit. Populaarne linnamaastur Toyota RAV4 pakub kuni 75 kilomeetrit elektrilist sõiduulatust, Mercedes-Benz GLE SUV 116, Volkswagen Tayran 120, GWM WEY 03 aga 136 kilomeetrit.

Mercedes-Benz GLE SUV on eriline selle poolest, et pakub nii bensiini- kui diislivariante.

«Diiselmootoriga hübriidid on ainulaadsed, et saavad kasutada naftavabu kütuseid, et hoida sõidukit maksimaalselt keskkonnasõbralikuna, valides rohelise elektri ja taastuvatest allikatest toodetud diislikütuse. Usun, et vähemalt lähitulevikus pistikhübriidide arv teedel kasvab, kuni täiselektrisõidukid vastavad täielikult kõigi juhtide vajadustele nii hinna, sõiduulatuse kui ka laadimisinfrastruktuuri poolest,» lisas Kaasik.

Tagasi üles