Euroopa uute autode turul on praegu hübriidautode osa ligi 40 protsenti.
See selgus hiljutisest uuringufirma Innolink ülevaatest, mis kinnitab, et üle poole Eesti tarbijatest on hakanud tundma suuremat huvi hübriidautode vastu ning 30 protsenti kinnitavad, et kaaluvad oma järgmise auto valikul pistikhübriidi ostu. Lisaks peavad pooled tarbijatest oluliseks, et auto oleks väikese kütusekuluga.
Uuringu tellis Mercedes-Benzi edasimüüja Veho AS.
Euroopa Autotootjate Ühenduse (ACEA) andmetel moodustasid hübriidautomudelid eelmisel aastal kokku 38 protsenti uute autode turust, kuhu kuulusid nii hübriidid kui ka pistikhübriidid. Varem jäid pistikhübriidid tarbijate jaoks kõrgema hinna ja piiratud sõiduulatuse tõttu tagaplaanile, kuid uue põlvkonna mudelid pakuvad palju kõrgemaid sõiduulatuse näitajaid, mis tekitavad tarbijate seas suuremat kindlustunnet.
Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liidu andmetel moodustasid hübriidautod jaanuaris ligi 62 protsenti kogu uute autode müügist Eestis.
Veho AS sõiduautode ärivaldkonna juhi Keijo Kaasiku sõnul pistikhübriid on üks kõige mitmekülgsemaid sõidukeid: keskkonnasõbralikum, ökonoomne linnaliikluses ning annab juhile kindluse ka pikematel sõitudel, vähendades laadimispunktide ja -aja planeerimise vajadust.
«Pistikhübriidide peamine eelis seisneb võimaluses läbida osa vahemaast täiselektriliselt, mis muudab need heaks alternatiiviks nii linnaliikluses kui ka pikemate sõitude puhul, säilitades samas jõudluse ja säästlikkuse. Teine eelis on see, et auto akut saab ohutult kasutada ka siis, kui sõiduulatuse kilomeetrid jõuavad nulli, kuna siis käivitub sisepõlemismootor ja sõit jätkub, kuni autopaagis on piisavalt kütust. Täiselektrisõidukis sellist riski kindlasti võtta ei saaks,» lisas Kaasik.