Päevatoimetaja:
Kaido Einama
Saada vihje

Hiina järgmine maailmavallutuse plaan: akuvahetusjaamad elektriautodele (3)

Copy
Süsteem on lihtne: sõidad jaama, robotid toimetavad edasi ning vahetavad põhja all akumooduli ära. Vajalik on aga standard, et tootjate erinevad mudelid oleks akuvahetusega ühilduvad. Praegu ajavad Hiina ja USA firmad kumbki oma asja.
Süsteem on lihtne: sõidad jaama, robotid toimetavad edasi ning vahetavad põhja all akumooduli ära. Vajalik on aga standard, et tootjate erinevad mudelid oleks akuvahetusega ühilduvad. Praegu ajavad Hiina ja USA firmad kumbki oma asja. Foto: Nio

Hiina elektriautode tootja NIO ja juhtiv akude valmistaja CATL on alustanud koostööd, et luua maailma suurim akuvahetusjaamade võrgustik. Samuti tahavad need kaks ettevõtet ühtlustada selle valdkonna standardid ja tehnoloogiaid, et igasugused autod saaksid kiirelt tühja aku lühikese peatuse ajal täis aku vastu vahetada.

Kuigi sisepõlemismootoriga autode tankimine on siiani olnud kahtlemata märksa mugavam – peatud korraks, tangid ja sõidad edasi, siis elektriautode puhul tõotab uus lahendus kaua kestnud laadimise sama kiireks teha kui tankimispüstoli hoidmise.

Mitmed tootjad on küll juba suutnud vähendada laadimisaega mõne minutini – viimane näide sellest on Hiina elektriautotootja BYD, mis teatas 1000-kilovatise laadimissüsteemi arendamisest, mis suudab lisada viie minutiga umbes 400 kilomeetrit sõiduulatust.

Kuid miks üldse laadida, kui saaks lihtsalt boksipeatusesse sisse sõita nagu kiirtoidurestorani, parkida, ja mõne minuti pärast sõita edasi täiesti uue, täislaetud akuga?

Tagasi üles