:format(webp)/nginx/o/2025/04/10/16767565t1hd410.jpg)
Katsviis GT Eesti Meistrivõistluste 2025 sari jätkus legendaarse Indianapolis Motor Speedway rajal, mis on maailmakuulus oma pika ajaloo ja erakordse atmosfääri poolest. Kui tavaliselt kihutavad seal IndyCari ja NASCARi masinad, siis sel nädalavahetusel võtsid mõõtu Eesti parimad e-autosportlased GT3 klassi masinatel kahetunnise kestvussõiduga.
Kui vabatreeningud ja eelkvalifikatsioon möödusid kuivades oludes, siis võistluspäev tervitas sõitjaid ootamatult väga märja rajaga. See tähendas, et kõik senised seadistused ja strateegiad tuli kiiresti ümber mängida. Iga sõiduviga võis olla saatuslik ning taktika roll kasvas määravaks.
Ametlikest vabatreeningutest võttis osa 59 sõitjat, kes andsid endast maksimumi, et rajaga tutvuda. Kuivades tingimustes läbiti muljetavaldavad 8826 ringi. Kiireim oli seekord Reno Kööts (Audi R8 LMS GT3 EVO II).
Kööts võidutses vihmamärjas trilleris
Kvalifikatsioon toimus keerulistes, muutuvates ilmaoludes. Vihmasajus alanud sessioonis tuli kiireim aeg teha varakult, enne kui pidamine veelgi halvenes. Just sel hetkel säras Kööts, kes edestas Gert Raudseppa (Audi R8 LMS GT3 EVO II) napilt – vaid 0,085 sekundiga – ja kindlustas endale parima stardikoha.
Tugeva esituse tegi ka Armo Karu (Aston Martin V8 Vantage), kes noppis AM-klassi parima koha ja lõpetas üldarvestuses seitsmendal kohal. Esimesed 17 sõitjat mahtusid vaid ühe sekundi sisse – see näitab konkurentsi tihedust.
Stardist said võrdselt hästi minema esirea mehed Kööts ja Raudsepp. Sõit algas paduvihmas ja esimene ring möödus üllatavalt draamavabalt – kuni viimase sektorini, kus Johannes Moor kaotas kontrolli ja tegi vea.
Teisel ringil juhtus esimene tõsisem intsident: Siim Loog (Mercedes-AMG GT3 EVO) ja David Sultanjants (Ferrari 296 GT3) tegid enne kaheksandat kurvi kontakti ja lendasid rajalt välja. Paljud eksisid libeda raja tõttu pidurduspunktide ja trajektooride valikul, kaotades väärtuslikku aega.
Martin Seppam (BMW M4 GT3) eksis 13. kurvi sisenemisel, mille kasutas ära Risto Kappet (Audi R8 LMS GT3 EVO II). Samuti möödusid temast Martin Ventsel, Dmitri Tšubenko, Juss Parek, Janar Tiitus ja Joosep Laiksoo, viies Seppami lühikese ajaga mitme positsiooni võrra tahapoole.
Kaheksandas kurvis sattusid kontaktolukorda Mario Haugas ja Seppam. Haugas üritas vältida kokkupõrget Andro Hallikoga (Ford Mustang GT3), kuid teise trajektoori valimine viis kontaktini Seppamiga – mõlemad lendasid rajalt välja.
Vahepeal püsis Parek kannul Karul, otsides möödumisvõimalust. Lõpuks avanes tal võimalus teisest kurvist väljudes, kui ta kiirendas kindlalt mööda.
Kui võistlus jõudis esimese kolmandikuni, hakkasid rajaolud paranema. Sadu nõrgenes, trajektoor kuivama. See tähendas võimalust minna üle slikkrehvidele. Kappet kasutas olukorda edukalt: esimeses kurvis möödus ta Tšubenkost ja tõusis kolmandale kohale.
Rene Kopso (Aston Martin V8 Vantage) sõitis pidurdusmaa hilinemise tõttu tagant sisse Hallikole, paisates viimase rajalt välja ning tekitades segaduse pidurdusmaal.
Kui võistlus jõudis poole peale, tegi enamik sõitjaid oma kohustusliku boksipeatuse. Samal ajal paranes rada iga ringiga ning Parek, kes oli alustanud tagantpoolt, jõudis poodiumikohale lähedale. Tema järgmine sihtmärk – Kappet.
Viimasesse kurvi jõudes kihutasid Parek ja Kappet kõrvuti. Kappet jäi sisepoolele ja proovis hilist pidurdust, kuid ei suutnud kurvi hoida – Parek kasutas võimaluse ära ja tõusis kolmandaks.
Tagapool möödus Joosep Laiksoo Tšubenkost ning tõusis kuuendale kohale. Samal ajal püüdis Seppam taastada kaotatud kohti, möödudes Miko Niinemäest ja tõustes 20. positsioonile.
Lõpu eel näitas Laiksoo võimsat tempot – möödus tagasirgel Ventselist ja lõpetas tugevalt. Samal ajal jõudis Parek järele Raudsepale ning möödus temast stardisirgel.
Kööts ületas finišijoone esimesena, Parek tõi TCM Katsviisile kaksikvõidu, lõpetades teisena. Kolmanda koha teenis Raudsepp.
AM-klassi võit läks Armo Karule, talle järgnesid Mihkel Pari (Mercedes-AMG GT3 EVO) ja Erik Papstel (McLaren 720S EVO).
Mitteametlike andmete järgi kogus TCM Katsviis (Kööts, Parek, Laiksoo) sel korral 286 punkti. Teise koha punktid läksid Euronics STR-le (Kappet, Raudsepp, Reinkort) – 240 punkti. Kolmandaks jäi Team Mulligan x Mitz (Tšubenko, Seppam, Karu) 200 punktiga.
Ees ootab Misano
Järgmine ja ühtlasi viimane etapp viib sõitjad Itaaliasse – Misano World Circuit rajale. See tehniline ja voolav rada paneb sõitjad hooaja viimasel etapil tõsiselt proovile.
Lõppakord tõotab tulla pingeline ja täis otsustavaid duelle, kus jagatakse välja viimased punktid ja selguvad meistrid.