/nginx/o/2025/04/20/16788977t1h3c48.jpg)
Võib olla, et Tesla omanike autodesse on sisse häkitud ja odomeetrit just edasi, mitte tagasi kruvitud. Ootamas on kohtuasi, kust võib selguda, kas Elon Musk isiklikult on sellise korralduse andnud. Praeguses turuolukorras võib vaid hulluses püüda sel moel garantiikohustustest vabaneda.
Tesla seisab silmitsi järjekordse skandaaliga: ettevõtet süüdistatakse autode odomeetrite näitude tahtlikus moonutamises, et vältida garantiikohustusi ja suurendada laiendatud garantiide müüki. Nii väidab ühishagi, mis esitati selle aasta veebruaris Californias. Hagejaks on mees, kes ostis kasutatud 2020. aasta Model Y umbes 59 180 km läbisõiduga. Ta märkas, et kuigi tema sõiduharjumused ei muutunud, kasvas igapäevaselt läbitud vahemaa näit tavapäratult kiiresti – just ajal, mil ta viis autot korduvalt parandusse esisilla probleemide tõttu. Nii jõudis auto garantiipiirini 50 000 miili (umbes 80 000 km) oodatust märksa varem. Pärast garantii lõppemist langes igapäevane keskmine läbitud vahemaa taas tasemele, mis vastas tema varasematele kogemustele teiste sõidukitega. Hagis väidetakse, et Tesla kasutab odomeetrisüsteemi, mis arvestab algoritme, energiakulu andmeid ja juhi käitumise koefitsiente, et moonutada tegelikku läbitud vahemaad. See võimaldab ettevõttel kiirendada auto väärtuse langust ning varasemaks tuua garantiide aegumist, vältimaks remontide eest tasumist ning suurendamaks pikendatud garantiipakettide ostmist.