Päevatoimetaja:
Kaido Einama
Saada vihje

Soomes pannakse parvlaev suruõhuga edasi liikuma – see on sama tõhus, kui muud mootorid (1)

Kavandatav suruõhu jõul töötava laeva skeem koos erinevate ühenduvusvõimalusega.
Kavandatav suruõhu jõul töötava laeva skeem koos erinevate ühenduvusvõimalusega. Foto: Energy Conversion and Management

Araabia Ühendemiraatides on koos Soome laevaehitajatega välja töötatud metoodika, mille abil saab asendada parvlaeva kaks diiselmootorit pneumaatiliste ehk suruõhu jõul töötavatega. Uus süsteem suudab toota 250 kW võimsust mootori kohta ning võimaldab laeval sõita edasi-tagasi määratud liinil Soome meretranspordivõrgustikus.

Uuring avaldati teadusajakirjas Energy Conversion and Management ning see keskendus tehnilise ja majandusliku teostatavuse hindamisele olemasoleva, 1985. aastal ehitatud parvlaeva ümberehitamiseks surveõhul töötavaks aluseks. Uuringu autorite hinnangul pakub suruõhu jõul töötav ajam märkimisväärset potentsiaali säästva ja energiatõhusa alternatiivina lühimaa parvlaevadele.

Kuigi diiselmootorid on sisepõlemismootoritest kõige töökindlamad, on nende suurim puudus suur kütusekulu, müra ja keskkonnasaaste. Uuringu autor, Sharjah’ ülikooli jätkusuutliku ja taastuvenergia professor Abdul Hai Alami rõhutas, et pneumaatilised mootorid pakuvad vaiksemat, puhtamat ja tõhusamat lahendust.

Kommentaarid (1)
Tagasi üles