Päevatoimetaja:
Kaido Einama
Saada vihje

Rootsi superautode tootja imes sellest 39-kilosest mootorist välja pöörase hulga hobujõude (2)

Selline näeb välja uus imemootor, mis kaalub vähe, kuid selle jõud on suur.
Selline näeb välja uus imemootor, mis kaalub vähe, kuid selle jõud on suur. Foto: Koenigsegg

Koenigseggi «Dark Matter» tahab elektrimootoritele seada uue kõrgema kvaliteedilati, ühendades tipptehnoloogia ja enneolematu jõudluse. Sellised vanad kulunud ütlused, nagu «halba autot ei ole võimalik kompenseerida töömahuga», on sisepõlemismootorite maailmas kaua kehtinud, kuid elektrimootorite puhul need enam paika ei pea. Miks?

Tänavu tutvustati Koenigseggi Light Speed Tourbillon Transmission (LSTT) süsteemi, mis ühendab Gemera superauto tagumisse ossa paigutatud 5-liitrise, 1 500-hobujõulise (1119 kW) ja 1500 njuutonmeetrise pöördemomendiga «Hot V8» mootori ning 850-voldise Dark Matter elektrimootori, mis asub ees.

Ent nüüd heidame pilgu sellele erakordsele elektrimootorile. 2023. aastal avalikustatud ja Gemera mudelisse paigutatud Dark Matter kuulub täiesti uude kõrge jõudlusega elektrimootorite klassi, mille sarnast varem pole nähtud. Suurem osa selle tehnilistest detailidest on endiselt salastatud ja ootavad patendikaitset. Dark Matter kaalub vaid 39 kilogrammi ja omab 800 hobujõudu (600 kW) ning 1250 njuutonmeetrit pöördemomenti, saavutades maksimaalse pöörlemiskiiruse 8500 p/min. Mootori läbimõõt on 383,3 millimeetrit ja paksus kõigest 135,5 millimeetrit – suuruselt vaid veidi suurem kui Roomba robottolmuimeja, kuid tohutu jõuvaruga.

Kommentaarid (2)
Tagasi üles