Skip to footer
Päevatoimetaja:
Kaido Einama
Saada vihje

Nissan Micra tuli tagasi, aga nüüd vaid elektrilisena

Vana tuttav Nissan Micra on nüüd moodsas elektrilises kuues.

Nissan astus sammu minevikku, tuues tagasi auto, mis on aastakümneid olnud linnatänavatel pilgupüüdjaks oma nunnu ja ümara välimusega. Nüüd naaseb see aga uuel, tuleviku- ehk elektrilisel platvormil. Kütusetarbijate jaoks eraldi mudelit ei tehta.

Uus kuuenda põlvkonna Nissan Micra ei ole enam see pehmeloomuline linnahiir, mida me oleme harjunud nägema. Nissan Design Europe´i Londoni stuudios sündinud disainikeel on saanud inspiratsiooni linnamaasturitest, andes Micrale enesekindlama ja julgema hoiaku.

Teravad jooned, suured rattakoopad ja madalam esispoiler moodustavad terviku, mis justkui hüüab, et tegemist on moodsa elektrilise mudeliga, mis ei ahmi õhku iluvõre vahelt. Kõikidel varustustasemetel on autol juba standardvarustuses 18-tollised rattad, millele saab soovi korral lisada näiteks «active» ilukilbid või «Iconic» ja «Sport» valuveljed.

Eriline tähelepanu valgustusele

Erilised esituled tervitavad juhti ukse avamisel otsekui sõbraliku «silmapilgutuse» animatsiooniga. Tagaosa kaunistavad samuti ümarate elementidega LED-tagatuled, mis annavad Micrale ainulaadse ja äratuntava signatuuri ka pimedas. Voolava ilme annavad esitulede juurest mööda külge jooksvad «jäätisekulbi» disainijooned, mis justkui sikutaks kogu autot edasi.

Artikli foto

Värvivalik on sama kirev nagu kevadine lilleaed, pakkudes 14 erksat välisvärvi kombinatsiooni, sealhulgas Pure White, Elegant Silver, Mystery Black, Noble Marine, Authentic Blue ja Rebel Red. Neile, kes armastavad kontraste, on saadaval kahetoonilised versioonid, kus kerevärv kombineeritakse musta või halli katusega.

Salong: puhas Jaapani esteetika

Astudes uue Micra uude salongi, tervitab lihtsus, mis on vürtsitatud Jaapani päritolu detailidega.

Kas aimad, et esipaneeli panipaigas on peidetud Fuji mäe kontuur? See on väike vihje  Jaapani kultuurile, mis annab interjöörile sügavust ja isikupära. Juht on selles autos muidugi tõeline kuningas, sest rooli peab (veel) inimene hoidma, kõik on loodud tema mugavust silmas pidades: kolme kodaraga rool, 10,1-tolline kõrglahutusega ekraan sõiduandmete jaoks ning keskel asuv 10,1-tolline info- ja meelelahutuse puuteekraan, mis on kergelt juhi poole kaldu.

Artikli foto

Lisaks on salongi meeleolu võimalik kohandada vastavalt tujule. Kolme polstrivalikut (need tuleb muidugi enne ära valida) – Modern, Audacious ja Chill – ning lausa 48 värvitooni, mida saab igal ajal ise vahetada, on reguleeritavad meeleoluvalgustuse seadetest ning need lasevad luua just sellise atmosfääri, nagu parasjagu hingele vaja.

Artikli foto

Kompaktne kere, aga kas ka piisavalt jõudu?

Alla nelja meetri pikkune ja vähem kui 1,8 meetri laiune Micra on pisike, kuid üsna ideaalne linnasõiduk, mis mahub ka kitsamatesse parkimiskohtadesse või ajaloolise linnasüdame tänavatele. Siiski pole kompaktne väliskuju tulnud salongi arvelt. Selle 2,54-meetrine teljevahe tagab endiselt üsna avara salongi ja hea juhitavuse.

Uus Micra on saadaval viieukselisena, pakkudes seeläbi reisijatele mugavamat ligipääsu tagaistmetele. Eesistujatele pakub luksuslikku sõidukogemust külgedelt toetav iste ja pehme viimistlusega armatuurlaud.

Artikli foto

Pakiruumi maht on 326 liitrit, mis aga suureneb 40/60 jaotusega tagaistmete allaklapituna kuni 1106 liitrini.

Elektriauto kogemus – parim just linnasõitudeks

Esimest korda ajaloos on Micra saadaval täiselektrilise sõidukina, pakkudes kahte akukonfiguratsiooni, mis vastavad erinevatele vajadustele.

Valikus on 40 kWh aku, mis pakub 90 kW võimsust ja 225 Nm pöördemomenti, tagades sõiduulatuse kuni 308 km. Neile, kes soovivad pikemaid sõite, on olemas ka 52 kWh aku, mille võimsus on 110 kW ja pöördemoment 245 Nm. Selle sõiduulatus on juba kuni 408 km, mis sobib ka pikemateks retkedeks linnast välja.

Artikli foto

Laadimine 15%-st kuni 80%-ni kestab kiirlaadimisel 30 minutit (52 kWh versioonil 100 kW, 40 kWh versioonil 80 kW). Standardvarustuses on soojuspump, mis tagab aku efektiivsuse ka jahedamal ajal, ning Vehicle-to-Load (V2L) pöördlaadimise tehnoloogia, mis võimaldab toita väliseid seadmeid otse auto akust. Nii saab autost voolu võtta kas telkimisel või voolukatkestuse korral kogu majale – justkui «kaasaskantavast» elektrijaamast.

Nutilahendused - ei midagi pööraselt uut

Uus Micra pakub nutilahendusi nagu ikka uued elektriautod: NissanConnect tehnoloogiasse sisseehitatud Google´i teenustega saab kasutada Google Mapsi kaarte teekonna planeerimisel, soovitades automaatselt laadimispeatusi ja eelseadistades akut optimaalseks laadimiskiiruseks.

Artikli foto

Lemmik-sihtkohad saab salvestada isiklikule kontole ja teha tarkvaravärskendusi üle õhu.

Google Assistant aitab häälkäsklustega juhtida põhilisi funktsioone, nagu kliimaseade, navigeerimine ja nutikodu seadmed. Google Play rakendused on samuti sõidukis käeulatuses.

Lisaks on NissanConnecti mobiilirakendus abiks aku seisundi jälgimisel, sõiduki asukoha jälgimise, laadimisajaloo, salongi temperatuuri ning ajastatud laadimise funktsioone saab eemalt kasutada. Standardvarustusse kuuluvad ka Apple CarPlay ja Android Auto.

Hoiab sõidurajal

Turvalisuse osas on uus Micra varustatud mitmete täiustatud abisüsteemidega. Nissan ProPilot´i juhiabi toetab sõidurajal püsimist, adaptiivset püsikiirusehoidjat ja hädapidurdust.

Artikli foto

Autol on olemas autonoomne hädapidurdus, hädaolukorra rajahoidja, rajalt kõrvalekaldumise hoiatus, nutikas kiiruspiirangu abi ja juhi jälgimissüsteem.

Ohutust suurendavad pimenurga hoiatuse sekkumissüsteem, rajavahetuse hoiatus, tagurdamise hädapidurdus, ristisuuna liiklushoiatus taga ning ohutu väljumise hoiatus.

Uus Nissan Micra jõuab Euroopa teedele ja ka Eestisse 2025. aasta lõpus.

Kommentaarid
Tagasi üles