Odavamate roheliste pooljuhtlaserite kasutamine võimaldab autoturule tuua uue ekraanitehnoloogia.
Uudne lasersüsteem toob autodesse paremad kuvamisvõimalused
Auto tuuleklaasile erinevate teekonnaga seonduvate visuaalandmete projekteerimise võimalust kasutatakse juba praegu mitmete autotootjate poolt. Tavaliselt kasutatakse selleks LCD tehnoloogiat, mille puhul dioodid kiirgavad valgust ning vedelkristalliread toimivad katikuna, kontrollides valguse iga pikslini jõudmist, kirjutab Technology Radar.
Selline lähenemine pildiedastusele aga nõuab palju energiat ning saadavad kujutised ei ole tihti piisavalt hea kontrastsusega, et olla ka päevavalguses selgelt nähtavad.
Turule on tulemas aga uus lasertehnoloogial põhinev ning energiat säästev lahendus, mille puhul kasutatakse igale pikslile valguse juhtimiseks kas vedelkristallseadmeid või sadu mikroskoopilisi peegleid.
Selleks, et parandada pildi heledust ja kontrastsust, kasutatakse uue tehnoloogia puhul rohelist, punast ja sinist värvi lasereid ning millimeetripaksust kahel teljel liikuvat ränipeeglit. Laseritest väljuva valguse tihedust on võimalik muuta, ning antud kolme värvi segamisel suudetakse saada igale pikslile vastav värvitoon, kujutis ise kuvatakse esiklaasile pikselhaaval laserkiirte ränielemendilt peegeldumisel.
Protsess toimub nii kiirelt, et kujutatav pilt tundub inimsilmale staatilisena. Saadav tulemus on hea kontrastsusega, päevavalguses hästi nähtav ning energiasäästlik. Seni on antud tehnoloogia laiemat levikut pidurdanud rohelise laseri kallidus, kuid nüüdseks on leitud alternatiivsed võimalused selle odavamaks tootmiseks. Uue kuvamistehnoloogia arendaja Microvision on sõlminud tootmiskokkuleppe Pioneeriga ning mitmed suured autotootjad loodavad seadme oma autodesse integreerida juba alates 2016. aastast.