Skip to footer
Päevatoimetaja:
Kaido Einama
Saada vihje

Huvitav, mida hakkab tegema see maailma suurim lennuk?

WindRunner ei ole lihtsalt lennuk – see on globaalne vastus ühele meie aja ühele kõige pakilisemale logistikaprobleemile.

Siiani suurimaks lennukiks peetud õhusõiduk Mriya seisab rusudena Ukrainas, kuid uus pretendent on kohe tulekul. WindRunner on hiiglaslik lennuk, mille arendamine käib Colorado osariigis tegutsevas ettevõttes Radia. Oma veebilehel disaini esitledes kirjeldab idufirma, et lennuki tiibade siruulatus saab olema 80 meetrit ja selle kogupikkus ulatub 108 meetrini.

Kõige olulisem on aga see, et WindRunner suudab vedada 12 korda rohkem kaupa kui reisilennuk Boeing 747. Kuid see lisamaht ei ole mõeldud reisijatele jalgade sirutamiseks ega lisapagasi jaoks – see on kavandatud väga kindla otstarbega: tuuleturbiinide transportimiseks. Tuuleturbiinide labade transport tehasest lõppsihtkohta on äärmiselt keeruline, kuna need paiknevad enamasti raskesti ligipääsetavates piirkondades. Ka autotransport on sageli probleemne, sest labade pikkus ja kohmakus muudavad nende manööverdamise keeruliseks, eriti kitsastes kurvides ja madalate sildade või tunnelite all. WindRunneri disain ongi spetsiaalselt kohandatud nende raskuste ületamiseks.

Lennuki ninaosa saab üles pöörata, võimaldades üle saja meetri pikkuste labade laadimist kaubaruumi. Oluline omadus on ka lennuki võime maanduda väga lühikestel, sillutamata maandumisradadel – täpselt sellistes piirkondades, kuhu tuuleparke enamasti rajatakse. Selliste võimetega soovib Radia tulla vastu kasvavale globaalsele nõudlusele süsinikuvaba elektrienergia järele ja kiirendada tuuleenergia turu kasvu.

Kommentaarid
Tagasi üles