Skip to footer
Päevatoimetaja:
Kaido Einama
Saada vihje

AJALEHED JA TV KAOTAVAD MÕJUVÕIMU Sotsiaalmeediast on saanud peamine uudisteallikas

Suunamudija Joe Rogan ja äsja ametisse valitud president Donald Trump 16. novembril poseerivad fotol UFC 309 (Ultimate Fighting Championship) üritusel Madison Square Gardenis New Yorgis. Donald Trump teab täpselt, kust arvamuste tuuled puhuvad ja need ei ole uudistetööstuse tuuled. (arah Stier / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / Getty Images AFP kaudu)

Kas nüüd on nii, et uudisteorkestrit juhib algoritm ja saal aplodeerib valele viisile? Uus rahvusvaheline uuring näitab, et sotsiaalmeediast on saanud Ameerikas peamine uudiste allikas, jättes varju nii telekanalid kui uudisteportaalid. Mis viib meid küsimuseni: kas me ikka teame, kust meie uudised tegelikult pärinevad?

Sotsiaalmeedia ja videoplatvormid on muutunud vähemalt Ameerika Ühendriikides peamiseks uudiste allikaks, ületades nii traditsioonilisi telekanaleid kui ka uudiste veebilehti ja rakendusi, selgub Reutersi instituudi värskest uuringust. Üle poole (54 protsenti) inimestest saab oma uudised sellistelt platvormidelt, nagu Facebook, X (endine Twitter) ja YouTube – see ületab esimest korda nii televisiooni (50 protsenti) kui ka uudiste veebisaite ja äppe (48 protsenti). Uuringu aruandes tõdeti, et kuigi sotsiaalmeedia ja isikupõhise uudisvoo tõus ei ole ainulaadne USA-le, toimuvad seal muutused kiiremini ja mõjuvamalt kui paljudes teistes riikides.

Tuntuimaks meediategelaseks osutus taskuhäälingu tegija Joe Rogan – peaaegu veerand (22 protsenti) USA elanikest oli viimase nädala jooksul kokku puutunud temalt pärineva uudise või kommentaariga. Aruande autor Nic Newman märkis, et sotsiaalvideote ja isikukesksete uudiste tõus kujutab endast uut olulist väljakutset traditsioonilistele meediaväljaannetele. Instituut juhtis tähelepanu ka suundumusele, et osa poliitikuid eelistab anda intervjuusid pigem sõbralikele veebisaatejuhtidele kui traditsioonilisele ajakirjandusele.

Kommentaarid
Tagasi üles