Skip to footer
Päevatoimetaja:
Kaido Einama
Saada vihje

Peugeot avalikustas oma esimese elektrilise GTi mudeli

Peugeot´elektriline GTI.

Peugeot avalikustas nädalavahetusel legendaarse Le Mansi 24 tunni sõidu raames oma kauaoodatud e-208 GTi – esimese täiselektrilise mudeli, mis kannab kuulsat GTi märki. Autotootja jaoks on see märgiline hetk, mis ühendab GTi-de pika ajaloo ja kaasaegseima elektritehnoloogia, tehes autost B-segmendis ühe võimekama.

40 aastat tagasi tegi Peugeot autotööstuses murrangulise sammu, tutvustades avalikkusele 205 GTi mudelit – väikest, sportlikku ja stiilset luukpära, mis asus kiiresti laineid lööma. Sel kevadel vastas Peugeot uus juht Alain Favey paljude autohuviliste palvele ning kinnitas, et toob ühe legendaarseima luukpära Peugeot 208 turule teravama ja võimsamana kui kunagi varem – elektrilise GTi-na.

Sellised näitajad nagu 280 hobujõudu ja 5,7 sekundit nullist sajani räägivad enda eest – tegemist on võimsaima hetkel saadaoleva autoga B ehk väikeautode segmendis.

Peugeot Baltikumi juhi Heikki Härmi sõnul on GTi Peugeot jaoks palju rohkem kui lihtsalt märk auto peal. «Uue e-208 GTi mudeli arendamisel on arvesse võetud kõiki GTi-de ajalooliselt hinnatud omadusi ja liidetud sinna uusim tehnoloogia, tänu millele võiks öelda, et GTi on tagasi paremana kui kunagi varem. See on elektriline, sellel on iseloomu, võimu ja see on loodud pakkuma tõelist sõidunaudingut, eriti neile, kes tavapärasest veidi sportlikumat elamust otsivad,» ütles Härm.

Auto südameks on uusima generatsiooni M4+ elektrimootor, millel on 280 hobujõudu, kiirendus nullist sajani 5,7 sekundit ning pöördemoment 345 Nm. 54 kWh aku pakub sõiduulatust kuni 350 km (WLTP) ning kiirlaadimist 100kW võimsuse korral 20% pealt 80%-ni poole tunniga.

Peugeot e-208 GTi salong.

Uus mudel on disainitud sõiduelamust silmas pidades. Selle eest on vastutavad Peugeot spordi- ja disainiosakonnad, kes on üheskoos läbi mõelnud kõik detailid alates julgest välisilmest kuni salongilahendusteni välja.

Et anda võimsale autole veelgi parem stabiilsus ja juhitavus, on see viidud 30mm võrra madalamaks ning tehtud rataste vahe laiemaks, vastavalt 56mm esi- ja 27mm tagarataste vahel. Autol on sportvedrustus ning karakterit lisavad 18-tollised perforeeritud GTi valuveljed, mille disainimisel on eraldi silmas peetud, et pidurikettad saaksid jahutust.

Inspireerituna legendaarse Peugeot 205 GTi disainist, on ka uuel e-208 GTi-l punased detailid, alates erkpunasest kerevärvist, GTi märgist, rattakoobastest ja iluvõrest kuni punaste turvavööde, jalamattide, salongidetailide ja meeleoluvalguseni välja.

Kommentaarid
Tagasi üles