![Mute'i prototüüp.](http://f11.pmo.ee/RDcVrYKD1nCD2-imMkck1ixrVTU=/1442x0/filters:format(webp)/nginx/o/2012/05/03/1085228t1h8e98.jpg)
Müncheni Tehnikaülikool arendab ideaalset elektriautot, mis on mõeldud tänapäeva suurlinnadesse.
Müncheni Tehnikaülikool arendab ideaalset elektriautot, mis on mõeldud tänapäeva suurlinnadesse.
Saksamaa haridus- ja teadusministeerium toetab projekti 10,8 miljoni euroga, oma panuse ettevõtmisesse annavad ka kohaliku autotööstuse juhtivad ettevõtted nagu BMW Group, Daimler ja Siemens, kirjutab WhatCar?.
Projekti eesmärgiks on arendada ülikerge ja samas ohutu linnaauto, mille maksimaalseks tühimassiks ilma akudeta oleks 400 kilogrammi. Jõuallikana kasutatakse väikest elektrimootorit, mis arendab 20 hobujõudu.
«Suurem kaal nõuab sama vahemaa läbimiseks suuremat akude mahtu, mistõttu on see kallim,» teatas projekti üks eestvedajaid Markus Lienkamp.
«Rohkem raskust tähendab ühtlasi ka väiksemat jõudlust antud mootorivaliku puhul. Meie sihime aga taskukohast autot, millega on lõbus sõita.»
Möödunud aasta Frankfurdi autonäitusel esitlesid ülikooli tudengid varajast prototüüpi, mis sai nimeks Mute. Väikeauto massiks koos akudega oli 500 kilogrammi.