Päevatoimetaja:
Kaido Einama

Saksa Auto: nüüd käivad sakslased meilt autosid ostmas

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Saksa Auto kasutatud autod.
Saksa Auto kasutatud autod. Foto: Tairo Lutter / SL Õhtuleht

Kui varem käisid eestlased endale Saksamaalt kasutatud autosid toomas, siis Saksa Auto kogemus kasutatud autode ja kasutatud liisinguautode müügiga näitab, et tekkinud on ka vastupidine trend.


Volkswageneid müüva Saksa Auto ASi kasutatud autode osakonna juhataja Aare Steinberg rääkis Tarbija24.ee'le, et kasutatud autosid hakkas neile järsult varasemast palju rohkem tulema eelmise aasta teisest poolest.

«Pauk käis ikka üpris järsku,» tõdes Steinberg, kelle sõnul oli kasv siis pea kahekordne. Nüüd aga kõigub kasutatud autode sissevool selle järgi, kui mõni suurem firma läheb pankrotti.

Pole just saladus, et soovitud hinnaga on praegu autot väga raske, kui mitte võimatu müüa. Samas on liisingumaksetega raskustesse sattunud inimeste jaoks oluline autot võimalikult kiirelt ja võimalikult kõrge hinnaga maha müüa, et peaks pangale vähem maksma. Tuleb ju auto müügihinna ja jääkväärtuse vahe liisinguandjale oma taskust kinni maksta.

Eriti raske on praegu Steinbergi sõnul müüa luksusautosid. «Suure mootoriga luksusklassi auto, mis varem meil mingilgi moel müüs, selle müük on nüüd täiesti lõppenud,» tõdes ta. Kasutatud autode osakonna juhataja tõi näiteks BMW 760 ja Mercedes S500, mille müük on sisuliselt täielikult lõppenud.

Mis siis saab sellistest liisinguautodest, millest ei õnnestu kuidagi lahti saada? «Pankadega on see asi reguleeritud niimoodi, et auto on kuu aega müügis, kui on kuu aega müügis olnud, siis lastakse hind alla ja ta on jälle kuu aega müügis, kui ta selle kuu ajaga ära ei müüda, lastakse jälle hind alla, kuni ta lõpuks ära läheb,» kirjeldas Steinberg.

Lisaks tõi ta välja, et kasutatud autosid on hakanud meilt tooma ka sakslased. «Kuna need asjad on ka rahvusvahelistes portaalides olemas, siis on viimasel ajal suhteliselt loogiline, et ilmub keegi Saksa härra näiteks kohale ja ostab selle ära,» rääkis ta.

Steinberg nimetas seda suhteliselt uueks trendiks. Alles paar-kolm kuud tagasi ostsid sakslased tema sõnul näiteks treileritäie autosid. Tegemist oli pankrotti läinud firmaga, kus olid ühesugused ühel ja samal päeval ostetud autod - vaid pool aastat vanad, läbisõit kõigil alla 20 000 km.

Samuti käiakse Steinbergi sõnul Eestist ostmas ka eksoote - näiteks vanemaid Jaguare, millele meil praegu turgu ei ole.

Steinbergi sõnul on kasutatud autode müügis praegu varasemaga võrreldes kõvasti rohkem tööd, kuid seda ei saa just öelda, et hästi läheks. «Töö käib vilkalt nagu söelaeval, aga eks oleks ikka parem, kui inimesed oleksid prisked, rahulolevad, rahapakid taskus ja tuleksid ostma,» nentis ta.

Tagasi üles