Päevatoimetaja:
Kaido Einama

Lada Granta jõuab ka Lääne-Euroopas müügile

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Kalev Aasmäe
Copy
Lada Granta.
Lada Granta. Foto: amg-portal.com

Lada esitleb eeloleval nädalavahetusel algaval Leipzigi autonäitusel uue Granta täiustatud Euroopa versiooni, mis jõuab juba selle aasta teisel poolel ka Euroopa Liidu riikides müügile, kirjutab Whatcar?.

Vene autotootja ametlikuks esindajaks Lääne Euroopas on Lada Automobile GmbH ning selle aasta teisel poolel teele saadetav esimene partii «euro-Grantasid» loodetakse maha müüa n-ö võtmeturgudel, ehk Saksamaal, Prantsusmaal, Hispaanias ja Itaalias.

Lada Granta euroversioonid on erinevalt kodumaistest mudelitest kõik varustatud ABS-süsteemi ja konditsioneeriga ning väidetavalt algavad nende hinnad 6000 eurost.

Eestis tegeleb Lada müügiga Tartu ettevõte OÜ West Car, kuid seda pigem hobi korras kui tõsiseltvõetava ärina. Põhjus on ka üsna selge – kui senine Lada uusim mudel Kalina maksab ligi 8000 eurot, siis Dacia Sandero hinnad algavad juba 8100 eurost. Loganiga oli omal ajal erinevus veelgi suurem: kui Kalina maksis vanas rahas 125 000 krooni, siis Logani hinnad algasid 99 990 kroonist.

«Ega peale Niva ei tunta tõsisemalt küll mitte ühegi teise Lada mudeli vastu huvi,» nentis OÜ West Car juhataja Aivo Allik whatcar.ee-le. Kokku saab West Carist osta kolme Lada mudelit: Kalinat, Priorat ja Nivat, erinevate mudelite hinnad jäävad 8000 ja 8500 euro vahele.

Allik tunnistas, et ta ei oska ennustada, kas ja kui suur on Granta perspektiiv Eesti turul, kuni ta pole näinud konkreetset hinnakirja. Pigem kaldub ta arvama, et Granta hind meil võib tulla koos transpordi ja kõige muuga üsna samas suurusjärgus Kalinaga, ehk Dacia Sanderost küll odavam, kuid mitte väga palju.

«Aga vaatame ja ootame lõplikud hinnad ära, eks siis paistab. Igatahes kui keegi tahab teda osta, siis auto saame Euroopa kesklaost kätte kohe, kui sinna esimene partii sisse jõuab,» kinnitas Allik.

Venemaal on Lada Granta muutunud äärmiselt populaarseks ning pärast tema müügilejõudmist langes seni odavaima Lada, VAZ 2107, müük järsult. Sestap on ka siiani selle 30 aastat vana mudeli tootmisega tegelenud IŽ Avto otsustanud vahetada 2107 tootmise Lada Granta vastu.

VAZ 2107 toodeti Venemaal juba alates  1982. aastast ja ta baseerub sisuliselt tollelsamal VAZ 2101-l, mille Nõukogude Liit omal ajal itaallastelt ostetud Fiat 124 litsentsi alusel valmis tegi. Aasta oli siis 1970, Fiat 124 omakorda pärineb aga aastast 1966. Sestap pole palju öeldud, et juba 46 aastat vana auto tootmine Venemaal saab tänu Grantale ükskord ometi otsa.

Tagasi üles