Uus VW Golf suudab end kahe auto vahele ära parkida nii, et juht ei pea rooli puudutamagi. Ja maksab see süsteem kõigest 8900 krooni ehk vaid 2700 krooni krooni rohkem kui tavaline helisignaalil põhinev parkimisabi.
Ja pargibki ise! Ja veel nii soodsalt! VW Golf VI
Kõik, kel taskus juhiluba, mäletavad ilmselt väga hästi, kuidas sõidukooli õppeplatsil toigaste vahel laveerides oli kõige keerulisem ülesanne tagurdada taskusse, mis pidi kujutama endast vaba kohta kahe tänava ääres seisva auto vahel, kirjutab
.
Olen üsna veendunud, et vaid väga väike protsent juhtidest saab selle ülesandega esimese korraga hakkama ka siis, kui juhiluba on taskus olnud juba aastaid või aastakümneid. Et lihtsalt tagurmine käik sisse ja suts auto paika.
Ikka keerad kas natuke liiga palju või liiga vähe, liiga vara või liiga hilja. Alles teisel-kolmandal korral võib üldjuhul tulemusega rahule jääda. Kui auto ometi suudaks end ise ära parkida, on ilmselt paljud mõelnud.
Kolm aastat tagasi esitletigi Toyota Priust, mis oskas ise parkida. See tundus tõelise ilmaimena. Paraku oli see süsteem saadaval vaid koos enam kui 38 000 krooni maksva navigatsioonisüsteemiga, mis praeguseks on Priuse hinnakirjast sootuks maha tõmmatud ja asendatud neli korda soodsama Tom-Tomiga. Mõistlik tegu, ainult et sellega koos kadus meie jaoks ka iseparkiv Prius.
VW pargib soodsamalt...
Umbes samal ajal kui esimesed iseparkivad Toyotad tänavatele ilmusid, esitles Volkswagen iseparkimissüsteemi, mis erines Toyota omast lihtsuse ja hinna poolest. Algselt pisut alla tuhande euro maksev süsteem oli mitu korda odavam kui Toyotal.
Tõsi, ka vähem arukas, sest ta suutis parkida vaid paralleelselt, risti parkla vabale kohale keerata - nagu Toyota - VW enam ei mõistnud. Aga olgem ausad, risti taskusse keerata oskab iga juht ka ise, keeruline ongi just tagurpidi paralleelne parkimine.
Esmalt ilmus Volkswageni Park Assisti süsteem Tourani lisavarustusse, hiljem Touaregile jt. Nüüd on see ka uue Golfi varustuses ja süsteemi hind langenud juba 8900 kroonile ehk pea poole võrra.
See sisaldab peale iseparkija ka radareid, mis häälekalt teada annavad, millal tuleb pidurdada, et tagaolevale autole otsa ei tagurdaks. Muide, piiksuvad radarid üksi maksavad 6100 krooni ehk vaid 2800 krooni vähem. Auto koguhinda arvestades ei ole küll erilist mõtet ainult parkimisradareid osta, parem siis juba kogu süsteem.
Aga kuidas süsteem ikkagi töötab? Kas tõesti suudab ta auto veatult ja täpselt ära parkida? Auto Bild Eesti tegi väikese katse: parkis kaks autot tänava äärde ja lasi uuel parkimisabimehega varustatud Golfil end nende vahele manööverdada - oma viis-kuus korda järjest ja mõlemat pidi. Kui vaikimisi töötab nn skanner, mis parkimiskoha suurust mõõdab, vaid paremal pool, siis vasakule teeserva parkides tuleb enne skaneerimist sisse lülitada vasak suunatuli.
Seega näeb vasakule parkimine välja nii: vajuta käigukangi juures olevale Park Assisti nupule, seejärel lülita sisse vasak suunatuli ja sõida aeglaselt piki tänava äärde pargitud autorivi. Kui auto leiab skaneerides piisavalt pika vahe, kuhu ta ära mahub, annab ta näidikutablool märku, et koht on leitud. Lülita sisse tagumine käik ja ära ise rooli näpi.
Tagumine käik sees, vabasta pidur, ja auto tagurdabki end ise taskusse. Ja kui lülitad sisse edaspidikäigu (kogu süsteem toimib vaid koos automaatkäigukastiga), keerab rool end kohe teisele poole lõppu välja ja piisab vaid väiksest jõnksust edasi, kui auto ongi paigas. Nii lihtne see ongi! Paremale poole parkides on protseduur täpselt sama, ainsa vahega, et suunatuld ei pea enam sisse lülitama.
...aga kas ka sama täpselt?
Nagu öeldud, ei tehtud katset mitte üks, kaks ega kolm korda, vaid ikka palju rohkem. Ja milline on resümee? Esiteks on skanner üsna pirtsakas. Neid kordi, kus tuli liikuda algasendisse ja kogu protseduuri otsast peale alata, oli vähemalt kolm-neli. Tänaval tihedas liikluses vaevalt on kellelgi aega auto pirtsakuse rahuldamiseks mitu korda edasi-tagasi sõita. Koht leitud, toimis süsteem aga tõrgeteta.
Kui mõlemad autod, mille vahele lasime Golfil tagurdada, olid ilusti kõnnitee ääres (vahe umbes 5 sentimeetrit), siis Golf parkis end paraku kõnniteest isegi kuni 50 sentimeetri kaugusele.
Ehk meie arvates pisut liiga kaugele. Kas on põhjus selles, et radar ei suutnud lumme mattunud kõnniteeserva hästi tuvastada, või milleski muus, kuid parkimise tulemus oli kohati üsna lohakas. Vähemalt silmale vaadata. Ja kui tegu kitsama tänavaga, siis ehk ka ohtlik. Priuse puhul sellist lohakust küll ei täheldanud...
Kokkuvõttes me iseparkivale Golfile siiski midagi ette heita ei kavatse. Juba see, et ta suudab parkida paremini kui enamik meist, on ülivõimas. Ja kui palju närvirakke, aega, plekimõlkimisi jm suudaks see süsteem kokku hoida iga päev, kui kõik autod oleksid sellega varustatud? Seda võib vaid ette kujutada. Palju, väga palju!
Kui aga Golfist tervikuna rääkida, siis ega väga palju ei oska lisada sellele, mis varasemates numbrites juba öeldud on (ABE 9/2008 ja 11/2008). Ehk vaid nii palju, et ta tõepoolest suudab üllatada. Positiivses mõttes mõistagi. Ja 1,4-liitrine 160-hobujõuline TSI-mootor on ülikõva.
Eriti koos 7-astmelise automaatkäigukastiga. Kogu selle paketi ainus miinus on, et trahvid kiiruseületamise eest on üsna varmad tulema ning hind ulatub 400 000 krooni piirimaile. Kuid mis teha, see on ilmselt paratamatus...
VW Golf VI 1.4 TSI DSG
Uksi 5, kohti 5
Mootor 1.4 R4 TSI
Töömaht 1390 cm3
Võimsus 118 kW (160 hj) @ 6400 p/min
Pöördemoment 240 Nm @ 2000 p/min
Käigukast ATM 7-astmeline DSG
Jõuülekanne esivedu
Rehvimõõt 205/55 R 16
Pikkus 4199, laius 1786, kõrgus 1479 mm
Telgede vahe 2578 mm
Pakiruum 350/1305 l
Kütusepaak 55 l
Tühimass 1286, kandevõime 574 kg
Tippkiirus 220 km/h
Aeg 0-100 km/h 8,0 s
Keskmine kütusekulu 6,3 l/100 km
CO2 pääst 139 g/km
Garantii 2 aastat
Roostegarantii 12 aastat
Hind alates 342 900 kr
Golf VI hind alates (1.4, 80 hj) 209 900 kr
Kindlustuskulu aastas 13 134 kr