Valitsus võttis täna vastu otsuse pikendada elektriautode ostutoetuse tähtaega kahe ja poole aasta võrra, kuni 2014. aasta lõpuni. Teine tähtis muudatus on pistikust laetavate hübriidautode lisamine toetuskõlblike mudelite loetellu.
Valitsus kiitis heaks hübriidautode ostmise toetamise
Nii hakatakse ELMO projekti raames toetama ka hübriidsõidukite soetamist, et inimesed saaksid enne täiselektriautodele üleminekut vaheetapina samalaadse tehnoloogiaga harjuda.
Toetus väiksem
Ostutoetuse määr laetavatele hübriididele saab olema tunduvalt madalam kui täiselektriautode puhul. Kuna tavalist hübriidautot pole võimalik vooluvõrgust laadida, siis nende ostuks toetust ei saa.
Laetavate hübriidide toetusmäär sõltub sõiduki aku mahutavusest ja hakkab olema eraisikule maksimaalselt 30 protsenti sõiduki ostuhinnast, kuid mitte rohkem kui 12 000 eurot auto kohta. Võrdluseks, täiselektriauto ostutoetus on endiselt kuni 50 protsenti auto hinnast ja mitte üle 18 000 euro.
Suurimat toetust saab taotleda üle 16 kWh akumahutavusega laetavatele hübriidsõidukitele. Autodele, mille aku mahutavus jääb vahemikku 12–15,9, 8–11,9 ja 4–7,9 kWh, on toetusmäärad vastavalt kuni 9000, 6000 ja 3000 eurot.
Seni 43 taotlust
Elektriautode ostuks saab toetust taotleda juba alates eelmise aasta 18. juulist ja toetust plaaniti jagada kuni 2012. aasta lõpuni hinnanguliselt kuni 500 elektriauto ostmiseks. Teisipäevaks oli Kredexile esitatud toetusetaotlusi vaid 43 elektriauto ostuks, ostutoetus on välja makstud 27 korral.
Valitsus sõlmis Mitsubishiga lepingu kümne miljoni AAU saastekvoodi müügiks, et algatada Eesti elektromobiilsuse programm. See koosneb kolmest osast: sotsiaalministeerium võttis näidiskasutusse 500 Mitsubishi iMievi elektriautot, majandusministeerium töötas välja toetusskeemi eraisikutele elektriautode ostu toetamiseks ning rajab kogu riiki katva elektriautode laadimise taristu. Kiirlaadimisvõrgu rajab ABB ja see peab olema töövalmis 31. oktoobriks.