Päevatoimetaja:
Kaido Einama

Amserv: elektriautode toetuste kohta tekkis tulevikuvaade

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Kalev Aasmäe
Copy
Mitsubishi elektriauto
Mitsubishi elektriauto Foto: Andres Haabu

Eesti suurima autode jaemüüja Amservi tegevdirektori Mart Mägi hinnangul tõstab valitsuse otsus pikendada elektriautode programmi 2014. aasta lõpuni ja lisada toetusskeemi laetavad hübriidautod oluliselt autofirmade motivatsiooni innovatiivse valdkonnaga tegeleda.

«Siiani oli ebaselge, mis 1. jaanuaril 2013 elektriautode toetamisega juhtuma hakkab ning seetõttu olid paljud automüüjad programmi suhtes kõhkleval seisukohal. Nüüd on võimalik oma tegevusi pikemalt ette planeerida ning ettevõtjatele on see väga oluline,» selgitas Mägi.

Amservi tegevdirektori sõnul kasutavad programmi lisandunud laetavad hübriidautod keerulist tehnoloogiat, mis muudab nende hinna suhteliselt kõrgeks. Viimane on Mägi hinnangul olnud seni olulisim takistus, miks seda tüüpi sõidukeid Eesti teedel vähe liigub.

«Kui arvestada elektriauto või laetava hübriidi kulutusi kogu elutsükli jooksul, siis muudab kütusesäästust saadav võit sõidukilomeetri hinna võrdväärseks või isegi soodsamaks nn tavaautost,» sõnas Mägi.

«Laetavate hübriidide madalam toetusmäär võrreldes täiselektriautodega on mõistlik, sest suurem eesmärk on ikkagi täielikult saastevabade sõidukite eelistamine. Kavandatavad toetusmäärad laetavatele hübriididele on piisavalt atraktiivsed, et inimene hakkaks tõsiselt kaaluma küll siiski veidi kallima, kuid samas oluliselt keskkonnasõbralikuma sõiduki kasuks,» hindas Amservi tegevdirektor.

Tagasi üles