Päevatoimetaja:
Kaido Einama

Huvi elektriautode vastu kasvas uue mudeli müügiletulekuga

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Nissan Leaf'id.
Nissan Leaf'id. Foto: Reuters / Scanpix

Teisipäevase seisuga oli Kredex toetanud 27 elektriauto ostu, millest 18 on Nissan Leafid.

«Inimeste huvi elektriauto soetamise vastu on viimasel ajal tuntavalt kasvanud. Peamiselt on huvi suurendanud Nissan Leafi müügiletulek aprilli lõpus,» kinnitas Kredexi kommunikatsioonispetsialist Tarmo Seliste.

Kui Kredexile on taotlusi esitatud 43 elektriauto soetamiseks, siis ostutoetus on välja makstud 27 taotlejale. Praeguseks on Kredex toetanud 18 Nissan Leafi, viie Mitsubishi iMiEVi, kahe Peugeot iONi ja kahe Citroen C-Zero ostu. Teatavasti on Leaf oma konkurentidest mõnevõrra suurem.

«Elektriauto ostmiseks on üks väga konkreetne põhjus – paagitäie hind on kordades odavam kui sisepõlemismootoriga autol,» rääkis kuu eest perre Nissan Leafi ostnud ning sellega juba üle 2000 kilomeetri läbinud Annika Raidla. Ta tõi plussidena välja, et riik maksab kuni 18 000 eurot auto hinnast kinni ning autol on viie aastane garantii.

«Leafi liisingmakse on praktiliselt sama, mis mu teise auto puhul on kütusekulu, kui on natukenegi rohkem linna vahel sõitmist,» seletas Raidla. Leafi eest küsiti ligi 40 000 eurot, millest 18 000 maksis Kredex ja 15 protsenti ehk 6000 jääb jääkväärtuseks – seega peab liisingut kokku tasuma umbes 16 000 euro eest.

«Leafil on viie aastane liising ja viie aastane garantii ja pärast on Nissani poolt tagasiostu kohustus – see on hästi mugav,» kiitis Raidla.

Veel toob Raidla plussidena välja, et elektriautol pole vaja vahetada mootoriõli, käigukasti õli, õhu- ega kütusefiltrit, mis on sisepõlemismootoriga auto puhul täiesti tavaline.

«Kuigi temaga on äärmiselt mugav maanteel sõita, ei ole see kindlasti auto, millega seda teha,» märkis ta siiski. «Kui mul oleks töö selline, et pean iga päev Tartus käima, siis see muidugi ei sobiks, aga igapäevasteks linnalähedasteks asjaajamisteks on ta uskumatult hea.»

Raidla sõnul hakkavad peale elektriauto kasutamist sisepõlemismootoriga auto iseärasused häirima. Näiteks see, et gaasi vajutades või pidurdades on autol väike mõtlemishetk või et ta on tunduvalt lärmakam.

«Elektriauto puhul käivad aga kõik asjad väga täpselt,» lausus Raidla.

Raidla nendib, et elektriauto suhtes on paljud inimesed skeptilised, aga see jääb talle arusaamatuks.

«Meil ei ole läbisõidust olnud vähimalgi moel probleemi,» kinnitas ta. «Ma tean umbes, kui palju ma sõidan ja kulutan ja ma ei lähe Tartusse selle autoga siis, kui ma tean, et seal ei ole laadimispunkti ja mul on akus 30 kilomeetri jagu distantsi.»

Käitumisharjumusi muudab see auto kindlasti, sest praegu peab Raidla autot laadima üle öö ning talvel peab auto olema pistikus ilmselt igal ööl.

«Ma mitte mingil juhul ei soovita seda inimesele, kes peab igapäevaselt sõitma linnade vahel,» lausus elektriauto omanik. «Aga ideaalne lahendus on ta neile, kes liiguvad ühe linna või maakonna piires.»

Tagasi üles