Proovisõit: adrenaliinipump Subaru Impreza WRX

Siiri Erala
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Subaru Impreza WRX.
Subaru Impreza WRX. Foto: Autonet.ee
Subaru pole Eestis rahvaauto staatusesse veel tõusnud ning seetõttu meenub paljudel kõnealust nime kuuldes esmalt Markko Märtin või siis aastaid WRC sarjas domineerinud Petter Solberg, kirjutas Autonet.ee.

Mõte korralik adrenaliinipump luua tekkis Subaru juhtkonnas juba eelmise sajandi kaheksakümnendatel, 1992. aastaks realiseeruski see esimese Impreza WRX-i näol: 240 hobujõu ja 304 njuutonmeetriga saigi Pandora kastist valla päästetud ning aastatega on võimsused ja momendid vaid ülespoole roninud.

Muidugi on olemas veelgi võimsam modifikatsioon WRX STI, kuid praegu peatume lihtsalt WRX-l. Viimast pakutakse tänasel päeval valdavalt luukpärana, seda enam tuleb erakordseks pidada võimalust katsetada lähima paari tuhande kilomeetri raadiuses olevat ainukest sedaankerega eksemplari. Pealegi, kui luukpära 2,5-liitise ülelaadimisega boksermootori võimsuseks teatatakse 230, siis sedaanil 265 hobujõudu.

Eestile, Lätile ja Leedule kõige lähem koht, kus sedaankerega Impreza WRX-i osta saab, on Šveits, seega pole karta, et äsja ostetud masin piisava tähelepanuta jääb. Seda enam, et tänavail kuue sekundiga sajani kiirendavaid autosid just eriti tihti ei kohta.

Subaru Impreza WRX-i sihtotstarbest annab märku juba juhi ees asuv näidikutepaneel, kus kõige suuremalt pole välja toodud sugugi mitte kiiruse näidik vaid hoopis tahhomeeter. Pöörete elektrooniline piiraja rakendub kuskil 7 000 ja 8 000 pöörde vahepeal, maksimaalne pöördemoment on saadaval 2 000 kuni 5 000 p/min. Seega minekut on autol rohkem kui loota võis. Esimese käiguga saavutab auto kiiruseks 60 kilomeetrit tunnis.

Veel interjöörist rääkides tuleks kindlasti ära mainida kogu elektroonika lihtsuse – lausa geniaalse lihtsuse. Tänapäeval on saanud tavaks eriti just kallimate mudelite juures, et autosse istudes tuleb esmalt hakata kõiksugu elektroonikat oma käe järgi programmeerima. Mõnel autol on see korraldatud loogiliselt, mõnel vähem loogiliselt. Impreza WRX-l on aga kõik paigas: kui nupul on ventilaatori pilt, siis selle keeramine suurendab õhujuga jne. Lühidalt, kõik üleliigne, mis pole otseselt seotud kapoti all möirgava turbomootoriga on tehtud võimalikult lihtsaks.

Samas istuda on mugav, küljetoed korralikud ja gaasipedaal lausa norib: vajuta mind. Vajutada aga tõesti tasub! Enne muidugi tuleb veenduda, et tee oleks suhteliselt tühi, sest hoobilt kuuekümneni kiirendav masin võib olla ohuks teistele kaasliiklejatele – enamus neist lihtsalt ei kujuta ette et miski võib sedavõrd nobedalt neist mööda või kõrvale sõita. Korralikule kiirendusele aitab muidugi kaasa ka sümmeetriline, ehk telgede vahel 50:50 jaotusega nelikvedu. Isukale sprindile järgneb soolikaid pahupidi pöörav tunne, kui pöörete piiraja peab juhile käiguvahetuse vajalikkusest märku andma hakkama.

Impreza WRX-i varustusse kuuluvad kõik tänapäeval enamlevinud elektroonilised abimehed, mistõttu juhitavuse üle nuriseda pole võimalik. Libedaga rakendub VDC veojõukontroll ja hoiab ka järskudes pöörangutes auto juhi poolt ettenähtud trajektooril. Tunnistan, et ülemääraseid riske siiski võtma ei hakanud.

Minnes Impreza WRX-i sedaani tellima, tasub meeles pidada, et pakutakse vaid üht varustusastet, seega kliendil on võimalik valida vaid endale sobiv kerevärv. Lisavarustuse nimekiri on samuti lühike, sest enamik vajalikke vidinaid on juba niikuinii olemas, alates näiteks ksenoon- või udutuledest, lõpetades elektriliste aknatõstukite, automaatse kliimaseadme, kasvõi mägipiduri ja piiratud libisemisega tagumise diferentsiaaliga. Lisavarustusest oleks ehk mõtet tellida parkimisandurid, kuna suur tagumine spoiler varjab oluliselt vaatevälja.

Pereautoks pole Impreza WRX vist küll kõige õigem – pigem neile kel kiiresti vaja jalgpalli vaheajal poes ära käia või muidu aktiivse elulaadiga inimestele, kes vahel tahaksid mõnest rajapäevast osa võtta ning sedaviisi oma adrenaliiniannuse kätte saada.

Mainigem ära ka auto gabariidid: pikkus 4 580, laius 1 740, kõrgus 1 475 ning teljevahe 2 620 millimeetrit. Keskmiseks bensiinikuluks segarežiimil ütlevad tehnilised andmed olevat 10,4 liitrit saja kilomeetri kohta.

Jääb veel vaid lisada, et kogu selle lõbu saab Subaru esindustest kätte vaid 420 tuhande krooniga.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles