Päevatoimetaja:
Kaido Einama

Fioravanti ideesõiduk näitab uut suunda autotööstuses

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Marina Lohk
Copy
Artikli foto
Foto: Fioravanti

Itaalias Torinos asuv Fioravanti tõi Genfi autonäitusele ideeauto Tris, millega tahetakse näidata, kuidas saab sõidukeid senisest odavamalt toota.


Tegemist on kompaktse kolmeukselise luukpäraga, mida Fioravanti kasutab lihtsustatud projekteerimisahela abil tootmiskulude vähendamise näitlikustamiseks, kirjutab Motorauthority.com.

Tänu uudsele ideele vähenevad kõik auto arendamise ja tootmisega seotud, sh projekteerimise, detailide tootmise ja kokkupanekukulud. Kuidas see tagatakse?

Lahendus on iseenesest üpris lihtne - nimelt on paljud sellise auto osad identsed ning selle asemel, et toota eraldi vasakuid ja paremaid uksi, toodetakse mõlemale poole täpselt ühesuguseid uksi. Tegelikult on kahe uksega identne autoosa kasutusel ka Trisi pagasiluugina.

Samamoodi on ühesuguse kujuga auto esi- ja tagatuled (erinevad on vaid pirnid seal sees), vasak ja parem tagumine külgaken ning esi- ja tagapõrkerauad. Teistest erinev on vaid tuuleklaas.

4wheelsnews.com'i andmetel kasutatakse auto tootmisel vaid ümbertöödeldud materjale, mis teeb selle jällegi soodsamaks ja lisaks veel eriti ökoks.

Lisaks Trisile tutvustas Fioravanti Genfis ka Vormel 1-st inspireeritud ideeautot LF1, mis on varustatud 1,8-liitrise turboülelaaduriga mootoriga. Väike jõuallikas võimaldas ehitada ka väiksema kere, mis omakorda tagab väiksema aerodünaamilise takistuse ja vähendab turbulentsi.
 

Märksõnad

Tagasi üles