Päevatoimetaja:
Kaido Einama

Tehnika hinnatakse alla mudelivahetuse või lao ülejäägi korral

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Onoffi kaupluse müüjad.
Onoffi kaupluse müüjad. Foto: Toomas Huik

Koduelektroonika kaupluseketi Onoff Eesti ostujuht Artto Lohk selgitas Tarbija24.ee'le tehnikaäri allahindluste tagamaid.


«Elektroonikamüüjatel on erinevad allahindlusskeemid. Kõige levinum allahindlus on see, mis on seotud toote elueaga,» rääkis Artto Lohk.

Nimelt uuendavad tootjad tema sõnul reeglina oma tootevalikut kord või kaks korda aastas ning mudelivahetus toob kaasa ka vana mudeli hinnalanguse.

Teine võimalus on see, kui tuleb müügile uus toode, mille puhul tootja küsib kõrgemat hinda mõne ainulaadse omaduse eest, kuid kui samasuguse omaduse on üle võtnud ka teised tootjad, hind langeb.

«Järgmine võimalus on vahendaja või kaupmehe lao ülejääk ehk käibevahendite puudus. Seda võib põhjustada inimlik eksitus või vale sisseostustrateegia. Näiteks varasemate tulemuste põhjal prognoositud läbimüük on eeldatust väiksem ja kaup on vaja realiseerida - siis müüakse tooteid ka alla sisseostuhinna,» rääkis Lohk.

Samuti võivad allahindlused olla tema sõnul seotud realiseerimistähtajaga, näiteks printeritel on sees toonerid, mille peale on kirjutatud «best before». Lisaks müüakse soodushinnaga ka näidiseid või defektiga tooteid, kuid sel juhul on alati juurde märgitud allahindluse põhjus, samuti märgitakse see hilisemate vaidluste ärahoidmiseks müügitšekile.

Allahinnatud kaupadele kehtivad Onoffis ostujuhi sõnul alati samad garantii-, vahetus- ja tagastustingimused nagu täishinnaga kaupadele. 

Kui lugejad väidavad paljude kaupluste kohta, et allahindlused on fiktiivsed ja vanale hinnale kleebitakse enne soodushinda lihtsalt kallim hind peale, siis vähemalt tehnikaäris pole see Lohki sõnul võimalik.

«Tehnikaäris saab kindlasti väita, et tarbijakaitse teeb väga tihti ja väga tõhusalt kontrollreide kauplustesse, kus kirjutatakse toodete hindu süstemaatiliselt üles ja kontrollitakse näiteks reklaamis näidatud allahindluste tõelevastavust,» rääkis Lohk.

Tagasi üles