Moskva autonäitus on tõusmas Euroopa suurimaks

Tulevase Mazda 6 universaalversioon.

FOTO: Carscoop

Venemaa tõus Saksamaa järel suuruselt teiseks autoturuks Euroopas on suunanud kõikide autotootjate pilgud Moskva poole. Ülejärgmisel nädalal algav järjekordne Moskva autonäitus tõotab tulla suurim Venemaa ajaloos, kirjutab Whatcar?.

Näitusepinnalt tõuseb tänavune MMAS (Moskva Rahvusvaheline Autonäitus, ehk otsetähenduses Moskovski Mezdunarodnõi Avtomobilnõi Salon) peaaegu samale tasemele Genfi autonäitusega, jäädes selles osas alla vaid Frankfurdile ja Pariisile.

Külastajate arvu poolest on aga Pariisi autonäitus veel ainus, mis Moskvat ületab: 2010. aastal käis Pariisis autonäitust vaatamas 1,2 miljonit inimest, Moskvasse oodatakse miljonit külastajat. Aastatagust Frankfurti näitust käis vaatamas ca 800 000 külastajat, tänavuse Genfi külastajate arv jäi 735 000 piirimaile.

Loomulikult ei suuda Moskva veel vastu panna maailma esmaesitlustega, kuid seegi on ilmselt vaid aja küsimus. Ilmne vihje sellele on ülipopulaarse Mazda 6 uue versiooni maailmaesitluse toomine just Moskvasse ning tõsiasi, et Moskvas saab näha esmakordselt maailmas ühtekokku 14 automudelit, toimub 18 Euroopa esmaesitlust ning lisaks on väljas 29 erinevat kontseptsiooniautot.

Näitusel osaleb sadakond erinevat firmat ja seda üpriski uhkelt. Näiteks ainuüksi Opeli stend saab olema 1750 ruutmeetri suurune ja seal esinetakse koguni nelja maailmaesitlusega: Opel Astra sedaan, viieukselise ja universaalkerega Astra faceliftid ning uus 1,6-liitrine bensiini turbomootor, mille pöördemoment ületab isegi märksa mahukamate diislite oma: 300 Nm!

Moskva autonäitus toimub Krokuse näitusehallis, mis asub Moskva loodeosas, suure ringtee (MKAD) vahetus läheduses. Näitus avatakse külastajatele 31. augustil ning on avatud kuni 9. septembrini. Kui keegi soovib selle näitust külastada, siis kohalejõudmiseks on vaatamata suure ringtee lähedusele mõttekas kasutada hiljuti pikendatud kolmandat metrooliini, kesklinnast Mitino suunal ja väljuda Mjakinino peatuses.

Tagasi üles