Suhtlusportaalidele kulutatakse üha enam aega
Suhtlusportaalidele ja ajaveebi pidamise võimalust pakkuvatele internetilehtedele kulub ligi kümnendik võrgus veedetud ajast, vahendab Reuters.
Kõige populaarsem internetis aja veetmise viis oli ostimootorite kasutamine, millele järgnesid üldhuvitavate lehekülgede külastamine ja tarkvara pakkuvad kodulehed. Suhtlusportaalid olid neljandal kohal, leidis turu-uuringuid teostav firma Nielsen Online..
See tähendab, et iga 11. internetis veedetud minut kulub suhtlusportaalide külastamisele. Seejuures on suhtlussaitide külastatavus 2007. aasta lõpust 2008. aasta lõpuni 63 protsendi võrra kasvanud. Populaarseima suhtlusportaali tiitlit hoiab enda käes Facebook, mille kasutajad veetsid saidil aasta jooksul 20,5 miljardit minutit, kasvatades selle populaarsust eelneva aastaga võrreldes 566 protsendi võrra.
Kasvanud on ka portaalide kasutajate arv, mis suurenes aasta jooksul viie protsendi võrra. Kõige agaramalt kasutavad sotsiaalsete võrgustike loomise võimalust pakkuvaid lehekülgi brasiillased.
Erinevates riikides on populaarsed erinevad suhtlusportaalid: Austraalias, Hispaanias, Šveitsis, Prantsusmaal, Suubritannias ja Itaalias eelistatakse Facebooki, USAs MySpace’i, Jaapanis kohalikku saiti Mixi ja Brasiilias Orkutit.
Ehkki paljud suhtlusportaalid olid algul suunatud noortele, pole see enam nii – kõige võimsamalt kasvas mullu 35-49 aastaste kasutajate hulk.