Whatcar?-i peatoimetaja Tõnu Tramm käis fotoaparaadiga mööda Moskva autonäitust.
Whatcar?-i Moskva autonäituse muljed
Näituse naelaks oli kahtlemata Mazda 6 kolmanda põlvkonna esitlus. Tegu on esimese Skyactiv-tehnoloogiat kasutades loodud sõiduautoga, mille edust võib Jaapani autoehitaja edu üsnagi otseselt sõltuda.
Venemaa astus aga üles Lada uue disainikontseptsiooniga. X-Ray näeb üsnagi tänapäevaste sõidukite moodi välja, ja Lada ütleb, et X-tähte meenutav ninaosa kujundus võetakse kasutusele kõigil tulevastel mudelitel. Lexus, ae!
Kindlasti läheb suur osa kontseptauto võludest teel konveierile kaduma, kuid loodame, et seeriaautod ei hakka välja nägema nagu Vene turule mõeldud Nissan Almera, mida samuti esmakordselt näidati.
Tublisti on välja pandud päris- ja libamaastureid -- Hyundai Santa Fe, Kia Sorento, Honda CR-V, Nissan Patrol jpm.
Nissan AlmeraKa kõik luksusautode tootjad ootavad Moskva näituselt paljutki -- kuigi riik pole just viie rikkaima hulgas, on klassivahed seal tublisti suuremad kui euroopaliku tsivilisatsiooniga maades. Mis tähendab, et rikkad on ikka väga rikkad, ja Lexus LS näitab ehk selle autosegmendi alumist piiri.
Eht-vene autosid jääb aga üha vähemaks ning näitus muutub üha läänelikumaks (meie jaoks igavamakski). Eredalt jäi silma vaid 60. aastate UAZ-469 järglane, kelles esiema jooned veel vägagi äratuntavad.
Vaata ka Moskva autonäituse pildigaleriid!