Hoolimata pidevast miinusest hoiab General Motors Opel/Vauxhall automarki alles, kuigi analüütikute arvates peaks USA autotootja sellest hoopis vabanema, kirjutab Whatcar?.
Morgan Stanley: GM peaks Opelist vabanema
Analüütikud on kindlad, et ükski General Motorsi Euroopa automargi ümberpööramise plaan ei õnnestu. Morgan Stanley analüütiku Adam Jonesi sõnul oleks Opel müük hetkel kulukas, kuid aitaks GM-i pikemas perspektiivis.
USA autotootja Euroopa tegevus on läinud viimasel 12 aastal maksma 12,5 miljardit eurot ja Jonesi hinnangul läheks Opeli allesjätmine 2021. aastani maksma järjekordsed 9,6 miljardit eurot. Kuigi automargi müük läheks maksma 5,5-10 miljardit eurot, oleks see Jonesi sõnul õige lahendus.
«Autotööstuse üheks hullemaks asjaks on omada raha ja materjale kulutavat ettevõtet,» kirjutas Jones.
«Me usume, et on aeg GM-il leida Opeli jaoks uus kodu.» Lisaks usub Jones, et General Motorsi ainsaks Euroopa automargiks peaks olema Chevrolet.
«Me näeks parema meelega General Motorsit kasumit tootva 3 protsendilise Euroopa turuosaga, kui 8 protsendilise turuosaga, mis toodab hiiglaslikku kahjumit.»
General Motorsi juht Don Akerson, kes peaaegu müüs 2009. aastal Opeli Magna Internationalile, kinnitab jätkuvalt, et ei loobu Opelist.