USA rahandusministeerium paneb vastu General Motorsi katsetele vabaneda valitsuse osalusest ettevõttes.
Washington ei taha General Motorsit vabaks lasta
Finantskriisi keeristes aastal 2009 süstisid USA maksumaksjad autohiiglasesse 50 miljardit päästvat dollarit ning omavad tänase seisuga 26,5 protsenti firmast.
GMi juhid on omandisuhtest tüdinud ega salli silmaotsaski rahvasuus levivat hüüdnime «Government Motors», kirjutab The Wall Street Journal. Juhtide sõnutsi on riik firmale ristiks kaelas ning peletab töötasudele seatud piirangute tõttu eemale noori talente.
Eraviisiliselt põhjavad juhtivtöötajad ka tõkkeid firmalennukite kasutamise vallas.
Suve hakul käis GM ministeeriumile välja kava osta tagasi 200 miljonit ca 500 miljonist riigile kuuluvast aktsiast, kinnitavad lähedalseisvad allikad.
Plaani kohaselt müüks rahandusministeerium ülejäänud aktsiad maha avalikul oksjonil.
Allikate sõnutsi ei ole rahandusministeeriumi ametnikud aga praeguste aktsiahindade juures müügist huvitatud, kuna valitsus kannaks oma investeeringult rasket kahjumit.
Oma osa mängib küsimuses aga ka poliitika.
Praegusel hetkel ei istuks diil Obama administratsioonile, mis ei väsi rõhutamast, et päästeoperatsioon säästis USA majandusele kriitilisel ajal sadu tuhandeid töökohti ning tähendas tohutut võitu nii ärimaailmale kui maksumaksjatele.
Maksumaksjate rahalt kantud kahjum määriks mõnevõrra valitsuse mainet.
Vabariiklaste presidendikandidaat Mitt Romney on autotööstuse riigiabi kritiseerinud, väites, et tingimused olid ametiühingute suhtes liiga leebed.
Romney on öelnud, et müüks presidendiks saades valitsuse osaluse otsekohe maha.