Päevatoimetaja:
Kaido Einama

Tartu Motoshow naelaks kujuneb Renault Clio IV «maailmaesitlus»

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Kalev Aasmäe
Copy
Renault Clio IV.
Renault Clio IV. Foto: ausmotive.com

Septembri viimasel nädalavahetusel toimuva Tartu Motoshow 2012 üheks peamiseks naelaks kujuneb Renault Clio IV esmaesitlus, mida võib teatud tingimustel nimetada ka maailma esmaesitluseks, kirjutab Whatcar?.

Nimelt toimub uue Renault Clio IV ametlik maailma esmaesitlus 27. septembril Pariisis, kuid 27. ja 28. september on Pariisi autonäituse pressipäevad. Laiemale publikule avatakse Pariisi näitus 29. septembril, Tartu Motoshow avab uksed aga päev varem. Ehk siinne näitusekülastaja näeb uut Cliot varem, kui Pariisi ametlikule maailmaesitlusele pileti ostnud autohuviline.

Huvipakkuvateks autodeks Renault grupist on kindlasti ka Dacia mahtuniversaalid Lodgy ja Dokker. Esimene neist on seitsmekohaline mahtuniversaal, teine aga nn kaubiku baasil mahtauto, mille kontseptsioon sarnaneb Renault Kangooga. Mõlemad autod on Eestis täiesti esmakordselt.

Kindlasti on külastajatel asja ka Fordi stendi, kus esimest korda Baltimaades saab näha Fordi uut kaubikut Transit Custom. Sama autot saab tellida ka istmetega bussiversioonina ning senisest Transitist väiksema ja kompaktsemana konkureerib ta Peugeot Experti, Hyundai H1 jt sarnaste sõidukitega.

Fordi teine pommuudis laiemale publikule on aga B-Max: Fiesta baasil valminud väike mahtuniversaal, mille eripära kõikide teiste autodega võrreldes on B-piilari, ehk keskmise ukseposti puudumine. See teeb autosse sisenemise ja väljumise eriti hõlpsaks. Kiiremate autode huvilised saavad esimest korda Eestis näha aga Ford Focus ST-d.

Esmakordselt näeb eesti avalikkus ka tänavuse Euroopa Aasta Auto tiitli võitjat, Opel Amperat. Ehkki Amperat ei loeta elektriautoks selle kõige otsesemas tähenduses, laieneb sarnaselt teistele laetavatele hübriidautodele ka ELMO ostutoetus. Mitte küll samas ulatuses, kui elektriautodele, kuid 20 protsenti auto hinnast või kuni 9000 eurot ei ole samuti väike raha.

Uudismudelitest väärib esiletõstmist kindlasti ka uus Mitsubishi Outlander, mille rattad ei ole samuti enne näitust veel Eestimaa pinda puutunud.

Ametlikeks Eesti esmaesitlusteks loetakse ühtekokku 30 uudismudelit, eeltoodutele lisaks ka näiteks Audi A3, Kia cee`d SW, Chevrolet Cruze SW, Chevrolet Malibu, Škoda Superb Outdoor, Škoda Citigo, Volkswagen CC, VW Passat Alltrack, VW up!, Opel Astra facelift, Subaru BRZ, Mercedes-Benz A-klass jne.

Huvitavat tegevust ja vaatamist jagub näitusel veelgi. Näiteks saavad ajaloohuvilised vaadata väljapanekut pealkirja all Gorki Autotehas 80, proovisõidualal on väljas 43 autot, eraldi proovisõidurada maasturitele, toimub SEB Liisingu ökonoomsussõit, saab vaadata Baltimaade võimsamaid kiirendusautosid, show-ala paarisrajal toimub aga vigursõiduvõistlus What Car? Eesti auhindadele.

Rohkem pilte Tartu Motoshow'l esitletavatest autodest näeb siit.

Tagasi üles