Päevatoimetaja:
Kaido Einama

Proovisõit: uus Toyota Avensis

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Marina Lohk
Copy
Artikli foto
Foto: Autonet.ee

Uuel Toyota Avensisel on täita tähtis roll - eelmise põlvkonna masin oli kõigutamatu müügiliider, seega ka uus peab firma lippu kõrgel hoidma, kirjutab

Autonet.ee

.


Uus Avensis on juba jõudnud kohale, eks lähiajal saab esimesed vihjed, kui hästi see majanduses valitsevale olukorrale suudab vastu panna.

Toyota müügifenomen iseenesest annab kindlasti ainet pikemateks diskussioonideks. Kui veel paarkümmend aastat tagasi räägiti Toyotast ja Jaapani autodest üldse enam-vähem samas toonis, kui praegu Hiina sõidukitest, siis tänaseks on olukord täielikult muutunud - Toyota on maailma suurim autokontsern.

Võib ju väita, et endine esinumber General Motors on hetkel raskustes ning seetõttu jäi liidri koht lihtsalt vabaks, kuid tegelikult on suuri ja tugevaid konkurente terve maailm täis. Liidriks ei tõusta juhuslikult, automaailmas mõõdetakse selle taga hästi müüvaid ja kvaliteetseid mudeleid. Ning Avensis on olnud just selline.

Uue Avensisega mingit disainirevolutsiooni tehtud pole. Tõsi, masin on eelmisest agressiivsem, väga ilusa ja dünaamilise siluetiga ning uskumatult harmoonilise tagaotsaga. Testiauto kandis Toyota Motorsporti täiendusi: tumedaks kroomitud valuveljed, laiendid, spoiler, esivõre jne, mis kindlasti lisavad oma osa. Salongis tavalist Avensist vaadates polnud aga sellelgi midagi viga.

Salong on avar, iste ergonoomiline ja mugav, armatuurlaud valmistatud pehmest materjalist ja ilmselt niipea nagisema ei hakka. Mida sa hing ikka oskad tahta! Juhi töökoht on Toyota disainerite poolt korralikult läbi mõeldud - enim kasutatavad nupud roolile välja toodud, rool ise on parasjagu jäme, mitmest kohast on see tehtud käepärasemaks.

Lühidalt öeldes mõnus käes hoida ja keerata. Muide, testiauto elektriliselt reguleeritav rool pakub tervet rida lisamugavusi. Autost väljumise eel sõidab see maksimaalselt ette välja luues väljumiseks lisaruumi.

Esmapilgul üsna tarbetu asi on tegelikkuses lausa sõltuvust tekitav ning ühel heal hetkel teistsugust rooli oma autol enam näha ei tahagi. Ja muidugi ei saa mainimata jätta suurt klaasist panoraamkatust, mis auto veelgi avaramaks ja valgusküllasemaks muudab.

Armatuurlaua keskel asetsevale suurele ekraanile kuvatakse info navigatsiooni- või audiosüsteemist, häälega on võimalik käskida sisse lülitada erinevaid funktsioone kuni telefoninumbrite valimiseni välja.

Multimeediakeskus on varustatud ka 10 Gb kõvakettaga, ka muid muusikat mängivaid vidinaid on sellega võimalik üle Bluetoothi ühendada. Kusjuures selle ekraan on puutetundlik. Tagumise käigu sisselülitamisel kuvatakse tagumise ukse sisse monteeritud kaamera näit. Nii et parkimisandureid polegi vaja. Mõnusalt lihtsa disainiga näidikutepaneeli keskelt leiab infotabloo, kuhu on võimalik lasta kuvada kogu olulisem teave, mida juhil vaja võiks minna.

Istemete vahele on paigutatud suure panipaiga ja topsihoidjaga käetugi, sellele toetudes on käigukang pea ideaalses asendis ning kuna testiauto ülekandesüsteemi kuulus manuaalkast, siis käikude vahetamine oli mõnus ja sujuv.

Käikude sisselülitamine on mõnusalt «kummine», surub peale rahulikku sõidustiili - tegu pole ju ralliautoga, kus käike võimalikult kiiresti sisse raiuda vaja. Tasub veel märkimist, et istmete soojendus töötab piisavalt kiiresti et ka külma ilmaga pole pikalt hambaid vaja plagistada.

Veel üks nüanss: vaatamata diiselmootorile on Avensis eeskujulikult vaikne sõitja, bensiinimootoriga mudelid seda enam. Eks just sellest aspektist on võimalik korralikult ehitatud kvaliteetset autot ära tunda. Juhtida on masinat kerge, roolitunnetus hea ja masin läheb täpselt sinna, kuhu vaja. Auklikel teedel puudusid anomaaliad samuti, kuigi otse loomulikult tunneb iga sedaan või universaal ennast siledatel teedel paremini.

Universaalkerega auto pagasiruum mahutab üles tõstetud tagumise istmerea korral 543 liitri jagu nänni. Selle põranda alla on ette nähtud veel väikesed panipaigad, samuti ka külgedele. Tagumise istmerea tagant saab lakke kinnitada võrgu lemmikloomade vedamiseks. Auto pikkuseks öeldakse tehnilistes andmetes olevat 4 765, laiuseks 1 810, kõrguseks 1 480 ning teljevaheks 2 700 millimeetrit.

Toyota pressiteates Avensise kohta öeldakse, et kõnealuse mudeliga tutvustab ettevõte täiesti uut konstrueerimisfilosoofiat - Toyota Optimal Drive. Selle põhieesmärk on suurendada võimsust ja pöördemomenti, vähendades samas kütusekulu ja heitgaaside emissioonitaset.

Mootorid ja käigukastid on täiesti uued. Esmalt 1,6-liitrine baasmootor Valvematic võimsusega 132 hobujõudu. See jõuallikas on samal ajal kiire ja ökonoomne. 1,8- või 2,0-liitriste võimsamate mootoritega on võimalik valida uus, ühtlaselt muutuva ülekandega Toyota Multidrive S käigukast (CVT). 2-liitrise mootori juurde saab valida sportliku käiguvahetuse roolirattal asuvate hoobadega. Nii bensiini- kui ka diiselmootoriga mudelite kõik manuaalkäigukastid on kuuekäigulised.

150-hobujõulise diiselmootori D4-D saab kombineerida kuuekäigulise automaatkastiga. Testiauto 2,2-liitrise turbodiisli võimsuseks lubatakse 177 hobujõudu, pöördemomendiks korralikud 400 Nm. Huvitaval kombel ei avaldu selle parimad omadused esimese käiguga kohalt võttes, vaid juba teist käiku sisse lülitades.

Kui siis gaasipedaal põhja vajutada, on tunda kuidas, keha istmesse sisse sulada tahab. Muide, selle jõuallika keskmiseks kütusekuluks lubatakse vaid 5,1 liitrit saja kilomeetri kohta maanteel ning 7,5 linnas. Paigalt sajani suudab auto sprintida 8,8 sekundiga.

Kuna arvestatavaks tuleb pidada ka auto hoolduskulusid, siis Toyota Avensise puhul on juba ette proovitud need võimalikult madalad hoida: uut tüüpi põrkeraud, mis vähendab väikesel kiirusel toimunud kokkupõrke korral remondikulusid; hooldusvaba nukkvõllikett; soodne elementfilter, millel on vaja vahetada ainult osa elemendist (kulude vähenemine 45 protsenti) ja pika tööeaga süüteküünal (kulude vähenemine 23 protsenti). Uue Avensisega kaasneb kolmeaastane garantii ja Eurocare'i hädaabiteenuse pakett, mis tagab maanteeabi kolme aasta jooksul.

Erinevalt mitmetest Saksa autodest on Avensise standardvarustus juba täitsa normaalne ning ka baasmudeliga kõlbab sõita. Kurvitundlikud ksenoontuled ja navigatsioonisüsteem kuulub mõistagi lisavarustuse loetellu.

Meeldigu see meile või mitte, ilmselt juba lähiajal hakkab uusi Avensiseid meie teedele järjest juurde tekkima. Seetõttu on õiglane visata kerge pilk hinnakirjale. Baasmudeli hinnad algavad 279 900 kroonist. Universaalidel 23 600 krooni võrra kõrgemalt. Universaalkerega Premuim-varustusastmega 2.2 150 D-CAT eest tuleb välja käia alates 541 100 kroonist. Konkreetse testiauto hind küündis 560 000 kroonini.

Märksõnad

Tagasi üles