Proovisõit: Chevrolet Cruze

Marina Lohk
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Autonet.ee

Autonet.ee testis seekord Chevrolet Cruze'i ning tegi seda lõunanaabrite juures.



Tänapäeval käib kompaktsete sedaanide ja luukpärade klassis arvestatavalt tihe rebimine, seega mingi ilmetu käkiga pole mõtet turule tulla - arvestades valitsevaid majandusolusid on läbikukkumine üsna tõenäoline, kirjutab

Autonet.ee

.

Chevrolet' esindajad rääkisid proovisõitudele eelnenud briifingul pikalt ja laialt auto loomise kriteeriumitest, leitud inspiratsioonist ning muudest asjaoludest, miks Cruze just selline välja tuli, nagu ta on.

Auto disaini juures rõhutati selle kupeelikku stiili. Porsche Panamera ja CLS-klassi Mercedeste juures esmakordselt nähtud joon on viimastel aastatel üha uusi ja uusi järgijaid leidnud.

Üllatav on siinkohal aga Chevrolet' disainerite julgus sama ideoloogiat nii väikese auto juures kasutada - reeglina tähendab see pikematel inimestel pea vastu lage nühkimisest tingitud kiilaspäisust, kuid Cruze´i juures midagi sarnast märgata polnud. Ka jalgade ruumi oli tagumisel pingil klassi keskmisest enam.

Mainimist väärib kindlasti ka juhi töökoht - istumisasendi saab sättida mugavaks, kõik nupud-valitsad loogiliselt grupeeritud ja käeulatuses. Oma sisekujunduselt ja just juhti silmas pidades oli autos mitmeid Opel Insigniat meenutavaid detaile. Pole ka ime, Insignialt loodeti palju, kusjuures senised tulemused ületavad isegi kõige positiivsemaid ootusi.

Cruze'i jõuallikate valik koosneb 1,6-, 1,8- ja 2-liitristest mootoritest. Esimesed kaks on bensiinimootorid võimsustega 113 ja 141, diislil 150 hobujõudu. Suuremale bensiinimootorile pakutakse ka automaatkäigukasti, kuid proovisõidu kogemusele tuginedes eelistaksin siiski manuaali.

Automaat tagab sujuva sõidu, kuid maanteedel möödasõiduks kiirendades oleks vaja erksamat minekut. Maitse asi muidugi. Keskmiseks kütusekuluks 1,6-liitrisel linnas 9; maanteel 5,5 ja keskmine 6,8. 1,8-liitrisel vastavalt 9,3 ja 11,3 (manuaal ja automaat); 5,3 ja 5,8 ning kombineeritud 6,8 ja 7,8. Diislil 7,0, 4,8 ja 5,6. Süsinikdioksiidi emissioon 149 kuni 184 grammini kilomeetri kohta, mida kaasaegsete jõuallikate kohta on nagu pisut paljuvõitu.

Kui juba tehnilise poole iseloomustamiseks läks, siis toome ära ka muud tähtsamad parameetrid. Auto pikkus on 4 597, laius 1 788 ning kõrgus 1 477 millimeetrit. Teljevahe on 2 685 millimeetrit, pöörderaadius 10,9 meetrit. Pagasiruum on Cruze´il sellise suhteliselt väikese auto kohta korralik: 450 liitrit. Auto tühimassiks öeldakse 1 290 ning täismassiks 1 930 kilogrammi.

Mida võib kindlasti uue Chevrolet eeliseks pidada, on korralik müraisolatsioon. Kuigi sõitjateruumi viimistlemisel on kasutatud ohtralt plasti, suudeti selle alla korralik kiht isoleerivat materjali paigutada. Tagajärjeks vaikne auto, milles kõlbab rahulikult häält tõstmata keskustelu arendada.

Teise plusspunkti võib anda juhitavuse eest. Masin püsib teel hästi, augud ja kruusatee pole samuti probleemiks. Kusjuures Läti «parimad» teed annavad meie aukudele ikka tõsiselt silmad ette.

Olgugi, et suurematel kiirustel kurvide läbimine (märjal teel) paneb rehvid pisut vilistama, liigub auto ikkagi sinna, kuhu juht seda suunab. Tõsi, auto iseloom viitab pigem rahulikkusele ning juba ülamainitud automaatkäigukast lausa sunnib peale vaoshoitud sõidustiili.

Lisagem, et varustusse kuulub lisaks elektroonilisele stabiilsusprogrammile veel ka ABS ja tervelt kuus turvapatja. Lisavarustusena on lisaks metallikvärvile võimalik lasta oma autole paigaldada elektriline katuseluuk ja 7-tollise vedelkrstallekraaniga navigatsioonisüsteem.
Kokkuvõtvalt: seest meeldivalt insignialik Chevrolet Cruze üllatas oma sõidumugavuse, juhitavuse ja vaiksusega.

Chevrolet Cruze'i hinnad algavad 208 000 kroonist. Chevrolet edasimüüjate arvates saab enimostetud versiooniks modifikatsioon 1.6 LS Plus, millel on standardvarustuses 6 turvapatja, roolilt juhitav 6 kõlariga MP3 CD mängija, ABS, elektrilised aknad ees ja taga, valuveljed, udutuled, nahkrool jms. Sellise masina saab kätte 212 000 krooniga.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles