Twitteril napib aktiivseid kasutajaid

Teelemari Loonet
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Fragment suhtluskeskkonna Twitter avalehelt.
Fragment suhtluskeskkonna Twitter avalehelt. Foto: Postimees.ee
Harvardi ülikoolis tehtud uuring näitab, et suhtlusportaali Twitter miljonitest kasutajatest loob aktiivselt uut sisu vaid kümnendik.

Nimelt selgus 300 000 suhtluskeskkonna kasutajat uurides, et 10 protsenti neist lõi enam kui 90 protsenti internetilehe sisust, kirjutab BBC News.

Samuti leiti, et portaali kümnest miljonist kasutajast enam kui pooled uuendavad oma infot harvem kui kord kahe kuu järel.

«Numbrite põhjal võib öelda, et Twitter pole kindlasti mitte selline teenus, mida nähes kõik sellesse kohe armuksid,» sõnas uuringu korraldanud Bill Heil Harvardi ärikoolist.

Tema sõnul loob tüüpilises suhtlusportaalis kümnendik kasutajaist 30 protsenti sisu. «Seega meenutab Twitter pigem ühesuunalist, ühelt inimeselt paljudele suunatud suhtlust kui kahepoolset kommunikatsioonivõrku,» järeldas uurimisrühm.

Twitter, kus kasutajad saavad avaldada kuni 140 tähemärgi pikkusi mõttekatkeid, on viimase aastaga plahvatuslikult kasvanud. Kui mullu veebruaris oli sel 475 000 kasutajat, siis tänavu samal ajal juba seitse miljonit, mis tähendab 1382-protsendilist kasvu.

Et aktiivseid kasutajaid napib, on näidanud ka varasemad andmed. USA uuringufirma Nielsen andmeil on portaalil palju kasutajaid, kes küll loovad endale konto, kuid pöörduvad harva või üldse mitte tagasi. Näiteks leiti, et üle 60 protsendi Twitterisse konto loonutest ei pöördu leheküljele järgneva kuu aja jooksul tagasi.

«Harvardi andmed näitavad, et väga-väga vähesed kasutajad võtavad sõna ja Nielseni andmed näitavad, et väga-väga vähesed kuulavad seda,» ütles Heil. «Tundub, et üksikud inimesed loovad sisu, mida jagavad üksikute inimestega, kes seda loevad.»

«Twitteril tuleb otsustada, kas see on probleem,» ütles Heil. «Ja kui nad leiavad, et on, siis kuidas nad Twitteri keskmisele kasutajale vastuvõetavamaks kohendavad?»

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles