Probleemid algavad aga siis, kui lugeda sama eeskirja sätet, mis ütleb, sellise juhuveo korral tuleb vedajal omada vastavat tegevusluba ning ilma sellise loata on igasugune tasu eest teostatav sõitjatevedu kategooriliselt keelatud.
Olukord paistab olevat jätkuvalt sedavõrd uudne, et ka majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumil (MKM) õnnestus oma seisukohta ainuüksi ühe päeva jooksul muuta.
Nimelt teatas ministeeriumi esindaja Mihkel Loide esmalt, et kõnealused teenused on ilmselgelt korraldatud sõitjateveo alla käivad teenused. «Kui Taxify Hopp'i kaudu korraldatud sõitjatevedu teha - ükskõik siis, kas Tartusse, Viljandisse või Vilniusesse - on jätkuvalt vajalik eelmainitud tegevusluba,» selgitas Loide.
Samas märkis ta, et kui tegu oleks juhuveoga, siis luba vaja ei oleks ja koos sõitmine «on igati soositud nii majanduslikus, sotsiaalses kui keskkonnahoidlikus mõttes».
Kui aga selgus, et kehtiv kord nõuab ka juhuvedude puhul tegevusloa olemasolu, muutus ka ministeeriumi seisukoht.
«Tõsi, eksisin terminiga. Juhuvedu on sisuliselt näiteks tellitud buss ning selle bussiga vedusid korraldaval isikul peab tõesti tegutsemiseks vastav luba olema,» kõlas ministeeriumi esindaja uus seisukoht. Selle kohaselt tuleb järelikult kõigil isikliku väikebussiga Wisemile või Hopp-teenust osutavatel juhtidel omada tegevusluna, kuid veidi väiksemate linnamaasturite omanikel piisab lihtsalt kütusekulu klappimisest juhusõitjatega.
«Mu mõte oli see, et kui inimene, kes niikuinii sõidab punktist A punkti B oma isikliku sõidukiga ja isiklikust vajadusest tulenevalt, siis võib ta ju samas suunas liikuva kaasteelise peale võtta, kui autos ruumi ja juhil soovi on. Kuidas kütuseraha klapitakse, on juba kokkuleppe küsimus,» kõlab riigi tänane seisukoht.