Päevatoimetaja:
Kaido Einama

Maanteeameti rajatud ohutussaar põhjustas järjekordse paugu (48)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Kudjape ohutussaar
Kudjape ohutussaar Foto: Maanus Masing / Saarte Hääl

Maanteeameti tellimusel Saaremaal Kudjape ristmikul värskelt valminud ohutussaarel sõideti ööl vastu neljapäeva puruks sinna paigaldatud liiklusmärgid.

Uus ohutussaar, mis on ehitatud liikluse rahustamise eesmärgil, sunnib Pihtla poolt tulijat oma sõidurada muutma, kuid kujutab sellega hooletule autojuhile probleemi, olles võimalikuks otsasõidu objektiks.

Ristmiku projekteerinud Klotoidi projekteerija Indrek Himmist ütles ajalehele Saarte Hääl, et töö tellija on maanteeamet ja ehitustööd on tehtud vastavalt nende antud lähteülesandele ning lõpplahendus läbis mitu kooskõlastusringi, seepärast peaks kõik olema igati nõuetele vastav.

«Saar on sellisena projekteeritud, et anda liiklejale füüsilise keskkonna kaudu mõista, et on jõutud tihedama liiklusega keskkonda ja tuleb kiirust vähendada,» rääkis maanteeameti Lääne regiooni ehitusvaldkonna juht Margus Eisenschmidt.

Kudjape ristmikul oli varem kõrvalteelt peateele sõitmine küll võib-olla pisut komplitseeritud, kuid avariisid seal ei olnud.

Artikli kommenteerijad leiavad, et Kudjape uus ohutussaar on liikluses suur oht ning teevad maanteeametile ettepaneku enne seda STOPP-märgi paigaldada.

Postimees kirjutas 1. novembril, et maanteeamet on asunud kõikjal Eestis linnade lähiümbruse teedele rajama massiliselt ohutussaari, mis võivad küll aidata jalakäijaid üle tee, kuid põhjustavad oma liiklusselgusetuse, asukoha ja sundmanöövrite põhjustamisega  ohtlikke olukordi.

Kohalike elanike veebifoorumites selgub, et suurimat peavalu valmistavad need 70 km/h piirkiirusega aladele rajatud saared just autojuhtidele. Saared pole juhtidele hästi nähtavad ning sunnivad muutma loomulikku sõidutrajektoori – eriti suur probleem just libedaajal. Alles mõne nädala eest lõpetas ühel neist saartest oma maise teekonna üks elektriauto.

Samuti ei kohusta saartele viivad jalakäijate ülekäigukohad jalakäijatele teed andma ning see on põhjustanud jalakäijate teadmatusest põhjustatud liiklussegaduse. Suur osa neist arvab jätkuvalt, et autod peavad neis kohtades jalakäijatele teed andma.

Lisaks on ohutussaared ehitatud sageli nii lähedale ühistranspordipeatuste «taskutele», et talvisel ajal ei mahu autod busside ja saarte vahelt läbi sõitma. On tavaline praktika, et bussid peatuvad seetõttu ohutulesid sisse lülitades. Liiklejad imestavad ka nende asukohavaliku üle, näiteks selleski sissekandes.

Tagasi üles