Smartlynxi lennuk maandus Tallinnas seiskunud mootoritega

jaga E-post prindi artikkel saada vihje Loe ja lisa kommentaare

Smartlynxi lennuk tegi Tallinnas hädamaandumise.

FOTO: Eero Vabamägi

Ohutusjuurdluse Keskus vaatas läbi 28. veebruaril Tallinna lennujaamas hädamaandunud Smartlynxi lennuki pardasalvestised ning selgitas välja, et lennuk maandus seiskunud mootoritega.

Kogutud info kohaselt saab Ohutusjuurdluse Keskus praegu öelda järgmist:

28. veebruaril 2018 kell 12.02 startis Smartlynx Airlines Estonia Airbus A-320-214 Tallinna Lennujaamast, et läbi viia treeninglende. Pardal oli kapten-instruktor, teine piloot, neli õpilast ja Lennuameti inspektor. Koolitusel viidi konveiermaandumistena (touch and go) läbi tüübipädevuskoolitust.

Kell 17.04 pärast edukat lähenemist ja maandumist rajale ei suutnud õhusõiduk uuel õhkutõusul kõrgust koguda. Õhusõiduk ei reageerinud kõikidele korraldustele, kaotas kõrgust ja põrkas lennuraja otsa lähedal vastu rada. Kokkupõrke käigus puudutasid mootorid lennurada ning purunesid telikute luugid.

Pärast kokkupõrget maaga kogus õhusõiduk uuesti kõrgust ning pilootidel õnnestus õhusõiduk stabiliseerida ja tagasi pöörata, et maanduda rajale 26. Pöörde sooritamise järel seiskusid mõlemad õhusõiduki mootorid.

Piloot edastas teate hädamaandumiseks ja sai vastava loa. Õhusõiduk maandus kell 17.11 umbes 150 meetrit enne lennurada ja jäi lõplikult pidama 15 meetrit lennurajast lõunas.

Maandumise käigus purunesid kõik rehvid. Instruktor ja üks õpilastest said õnnetuse käigus kergeid vigastusi.

Versioon seiskunud mootoritega maandumisest hakkas levima juba paar päeva pärast hädamaandumist, sellest kirjutas 2. märtsil ka Postimees.

See pilt tekitas juba päev pärast hädamaandumist kahtluse, et Smartlynxi A320-214 maandus seiskunud mootoritega.

FOTO: Erakogu

Tagasi üles