Test: kaheksa supermini

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tabel 4: hinnang.
Tabel 4: hinnang. Foto: Auto Bild Eesti

Tarbija24.ee avaldab Auto Bild Eesti ilmunud kaheksa supermini võrdlustesti, mille võitjateks osutusid Seat ja Škoda.


Kas Fiesta lisab peole värvi?

Õnnitlejate spaleer või kadalipp? Uus Ford Fiesta tahab väikeste hulgas suurimaks saada. Dünaamiline välimus ja sportlik jõuallikas peavad aitama võistlejatest jagu saada. Ometi ei taha nood lasta endast nii kergesti üle sõita, kirjutab Auto Bild Eesti.

Eesti saab ehk jälle pisut euroopalikumaks. On ju siingi tublisti kasvanud autoostjate huvi väiksemate sõidukite vastu. Vanas Euroopas võib aga rääkida väikeautode taastulemisest. Enamasti ostavad neid eraisikud ja soovivad sageli auto kohe kinni maksta.

Mitte ainult verivärsked juhiloaomanikud ei püüdle minide ja superminide poole, väga tihti otsustab ka suurema sõiduki omanik autot vahetades pisema mudeli kasuks.

Ja miks ka mitte? Pakuvad ju moodsad väikeautod samasugust avarust ja mugavust kui mõne aasta tagused kompaktklassi esindajad. Niisiis on väikeautod oma 18,1-protsendilise segmendiga tõusnud Saksamaa turul kompaktautode (27 protsenti) järel teiseks, edestades keskklassi sõidukeid (17 protsenti).

Sellest pirakast koogitükist tahab 11. oktoobril müüki jõudnud uus Ford Fiesta nüüd endale haarata sobiliku osa. Muidugi suurema kui seni. Igatahes ei saa Kölni autoehitajaid liig tagasihoidlike plaanide tegemises süüdistada. Sest Fiesta eelmine mudel hoiab 30 000 tänavu müüdud eksemplariga Saksa väikeautode müügitabelis neljandat kohta.

Kuid ehk suudab uustulnukas koguni turuliidrite - VW Polo, Opel Corsa või hinna eest kõige enam autot pakkuva Škoda Fabia - positsiooni kõigutada? Kas Fiestast saab S-Maxi ja Mondeo järel Fordi järjekordne bestseller?

Konkurendid ei taha igatahes loobumisvõitu anda. Polo ja Fabia kõrval näib ka üpris värskel Seat Ibizal olevat häid võiduvõimalusi. Rääkimata Kaug-Ida mitmekülgsest kolmikust: Mazda 2, Suzuki Swift ja eelkõige Toyota Yaris on superminide tšempioni tõsiseltvõetavad kandidaadid.

Kõik kaheksa testiautot kuuluvad populaarsesse kuni 1,4-liitrise töömahuga sõidukite klassi, võimsused jäävad 80 ja 96 hobujõu vahele. Eriti hästi peaks oskama sõidurõõmu väikese kütusekuluga ühendada Fiesta jõuline mootor. Vaatame, vaatame...

Ford Fiesta: ambitsioonikas uustulnuk

Saksamaal võtab nägus ja enesekindel Ford sihikule eeskätt Opel Corsa ja Volkswagen Polo. Kas Fiesta lubatud voorused katsetes ka ilmsiks tulevad?

Kere, ruumikus
Üpris kiire näeb ta välja. Fordi keeles kannab seesugune kujundusstiil nime Kinetic Design. Kiilukujuline nina ja trimmis pepu teevad Fiesta värskeks ja sportlikuks. Kahjuks tuleb ilu eest maksta, ja Fordi tagaistmel on üsna kitsas.

Ruumi pole ei peal ega põlvedel, suuremakasvulistele reisijatele hakkavad pikad sõidud piina valmistama. Ei hiilga Fiesta ka pakiruumiga. Tagaistme kokkuklappimine annab 979 liitrit - tublisti vähem, kui neelavad Fabia või Yaris.

Pealegi teeb 71-sentimeetrine laadimiskünnis pakiruumi raskesti juurdepääsetavaks. Noh, vähemalt ei kesta laadimistööd kaua, sest Ford ei hiilga ka kandevõimega. Ei, pidutsemiseks see Fiesta põhjust ei anna. Uuest automudelist oodatakse enamat.

Mootor, veermik
Sama jutt käib ka jõuallika kohta. Kuhu jäävad lubatud 96 hobujõudu? Ühtlasekäiguline 1,4-liitrine mootor mõjub allpool 3000 pööret uinununa ega ärata teda päriselt ka kõrgemad tuurid. Keskpärasus jätkub sõiduomadustes.

Väiksemad ebatasasused neelab vedrustus korralikult, hakates pikematel lainetel siiski kaasa õõtsuma. Õnneks kuulub põhivarustusse (mitte ülearu kiiresti reageeriv) ESP, mida üldiselt erksa loomuga veermikul võib alatasa vaja minna. Ülearu otseselt töötab löögitundlik rool: juba väiksemadki külgtõuked viivad paraja lengerdamiseni.

Mazda 2: jaapanlane, kes tahab olla suur

Unustage hall hiireke, siit tuleb särtsakas jaapanlane! Umbes sellise deviisi all tahab pisike Mazda konkurente lüüa.

Kere, ruumikus
Jaapanlased ei kuulu suurekasvuliste inimeste hulka. Seda tunnetavad Mazdas istujad hästi. Tõsi, juht ja kaassõitja istuvad mugavalt. Roolirattal saab ainult kõrgust reguleerida, ja tugevasti tahapoole längus A-piilar kahandab avarustunnet.

See-eest laseb akende madal alaserv kabiini palju valgust. Kummatigi langeb see peamiselt mustadele kõvast plastist pindadele. Ei veena ka pakiruum. Kõigest 250 liitrit - vaid Suzuki mahutab veel vähem. Laadimist-lossimist segavad kõrge laadimiskünnis ja ülalt kitsenev kere. Mazda inseneridele antud lähteülesandes oli termin «väikeauto» vist kogemata lahku kirjutatud.

Mootor, veermik
Dünaamika kuulub Mazda tugevate külgede hulka. Pööretealdis 1300-kuubikuline jõuallikas saab «kahega» kergesti hakkama, reageerib spontaanselt gaasile. Kui ideaalselt paigutatud ja täpselt juhitud käigukangi sobivalt käsitseda, spurdib Mazda konkurentide enamikust kergesti mööda.

Juhis äratab Schumacheri ka kurvisõbralik veermik, mis Fiestaga tehniliselt lähedases suguluses. Ja nagu Kölni autoski, annab löögitundlik rool teel toimuvast liiga head tagasisidet. ESP rakendub ehk liigagi hilja. Sõidumugavuselt Mazda Fordini päriselt ei küüni, vägevamad ebatasasused raputavad «kahe» sõitjaid rohkem.

Opel Corsa: välk on, aga müristamine jääb tulemata

Volkswagen Polo järel on Opel Corsa Saksamaa armastatuim väikeauto. Tänavuse aasta ligi 50 000 ostjat ei saa ometigi eksida. Või...?

Kere, ruumikus
Avar kabiin, korralik pakiruum, hea avarustunne, korralik varustus - Corsa saab õnnestunud konstruktsiooni eest punkte. Kuid tulemata jääb vaimustus. Jah, rooliratas on ulatuslikult seatav, kuid optimaalne isteasend jääb ometigi leidmata.

Heaolutunnet kratsivad plastpaneelide teravad kandid ja hägustavad kehvasti loetavad näidikud. Parkimisel on Corsa esiotsa asukohta raske määrata, päikesepaistelisel päeval häirivad peegeldused tuuleklaasil. Olemata veel sugugi vana, laseb väike Opel endast paremalt ja vasakult mööda sõita.

Mootor, veermik
Eriti nõrgaks jäävad sõiduomadused. Ükski testiosaline ei koperda konarlikel teedel nii hullusti kui Opel oma nõrgalt amortiseeritud vedrustusega.

Ei saa nii juttu olla ei sõidumugavusest ega sõidurõõmust. Kurvides gaasi järsul mahavõtmisel või järsul rajavahetusel võib asi tõsiseks minna, sest autopäral tekib ebameeldiv soov minna uurima pöörde välisserva.

Ja Corsale hädavajalikku ESP-d pakub Opel 8055 lisakrooni eest. Selle eest näitame talle punast kaarti. Punkte kaotab Corsa veel tundetu rooli, kohmaka käiguvahetuse, uimase mootori ja nõrkade pidurite tõttu.

Seat Ibiza: tuline lõunamaalane

Hispaanlane peidab juba Polo järgmise mudeli tehnikat, esineb sportlikult ja pakub palju autot raha eest.

Kere, ruumikus
Lõpuks ometi: uue Ibizaga on päike paistma hakanud ka Volkswageni Seati-nimelisse varjuderiiki. Hispaanlaste viimast saavutust tuleb tõesti õnnestunuks lugeda. Puhtatõuline kujundus kuulub õnneks ikka selle margi juurde. Nii väljast kui seest avaldab Ibiza muljet.

Šikk rooliratas ja antratsiidivärvi rõngad tuulutusavade ümber tekitavad meeldiva kokpiti-tunde. Vaid kliimaseadme liiga pisike juhtpaneel näib justkui tagantjärele autosse installeerituna.

Esiistmed pakuvad sõitjaile mugavat äraolemist, kuid kriiksuvad halval teel. Tagaistme ja pakiruumi mõõdud kipuvad nappide kategooriasse, kuid üldiselt ei ilmuta Seat ühtki märkimisväärset nõrkust.

Mootor, veermik
Veenvalt esineb hispaanlane sõidukatsetel: tundlik ja täpne rool, turvaliselt käituv, trikkideta veermik, trammis, kuid mitte liiga jäik vedrustus ja võimekad pidurid. Vahetus võrdluses tundub Ibiza olevat parim valik sportlik-dünaamilise sõiduelamuse saamiseks.

Põhivarustusse kuuluv ESP peab käivituma üsna harva. Pildile ei sobi päriselt Volkswageni kontserni riiulitelt võetud 1,4-liitrine jõuallikas. Neljaklapiline neljasilindriline on küll tubli ja meeldiv argipäevamootor, kuid häbeneb kõrgeid pöördeid.

Škoda Fabia: ruumi kogu raha eest

Volkswageni tehnika praktilises keres - paljulubav kombinatsioon. Fabia on loodud võitma.

Kere, ruumikus
Fabia sisemisi väärtusi võib juba kaugelt aimata: kõrgel autokerel ei puudu teatav sarnasus kingakarbiga. Niisiis pole tegemist mõne disaineri loodud vormiga, vaid praktika kehastusega. Ja ootamatult meeldivaga, peab ütlema.

Seestpoolt näitab Fabia, kui suur saab väikeauto olla. Head kvaliteedielamust tumestavad vaid veidi rõõmutu kabiinikujundus ja napp näidikuplokk. Jäädes pikkuselt alla nelja meetri, pakub väike Škoda ikkagi nii ees- kui ka tagaistujatele tõhusalt ruumi.

Ka pakiruumi maht kisub rekordihõnguliseks. Lisagem vägev kandevõime, suured ja mugavad istmed ning ideaalilähedane käsitsetavus - ja pole ime, et Fabia selle testiosa kindlalt võidab.

Mootor, veermik
Jõuallika asjus Fabia nii suveräänselt ei esine. Neljaklapiline 1,4-liitrine töötab siin pisut tooremalt kui Seatis või Volkswagenis, Swifti või Mazda 2 mootorite ahne pööreterõõm jääb Škodas täiesti kogemata.

Kõrge autokere istub kõvasti tuules, mis kahandab omakorda dünaamikat. Kuid linna-argipäevas võluvad Fabia kerge ja täpne käiguvahetus ja probleemivabad sõiduomadused. Hästi amortiseeritud vedrud võiksid teekatte ristliiteid ja külmakerkeid siiski veidi paremini neelata.

Suzuki Swift: MINI by Suzuki

Dünaamilise kujunduse ja sportliku olekuga Swift on eeskujuks seadnud uue MINI. Kas Suzuki veenab aga ka praktilisusega?

Kere, ruumikus
Swifti pakiruum mahutab 201 liitrit tavaolukorras ja ülimalt 870 liitrit allakäänatud tagaistme puhul. Seda on vähe, ja piirab auto igapäevakõlblikkust omajagu. Tegelikult peab Suzuki juht valima, kas vedada nelja pakkideta sõitjat või reisida kahekesi, kuid pagasiga. Pisut kahju, sest üldiselt jätab jaapanlane sümpaatse mulje.

Klassikalised ümmargused mõõteriistad, lihtne käsitsetavus ja avarana tunduv kabiin räägivad Swifti kasuks. Auto kere on nunnult moodne, püstised A-piilarid ja tuuleklaas meenutavad (kindlasti mitte kogemata) MINI-t, kuid tekitavad alates 140-kilomeetrisest tunnikiirusest üsna suure õhutakistuse tõttu märgatavat tuulemüra.

Mootor, veermik
Sprindis tugev, vahespurdis kehvake - Suzuki pööretealdis ja kultiveeritud neljaklapiline jõuallikas pakub nii valgust kui varju. Maanteel möödasõiduks peate agaralt rakendama kergelt ja täpselt lülitatavat, kuid kõrgematel käikudel liiga kiireks häälestatud käigukasti - või jäätegi möödasõidetava kõrvale passima.

Siiski peab ütlema, et jaapanlase elav iseloom veetleb autosõitjaid. Ja tema kurvilembus ka. Suzuki on ahnelt nõus sõitma igasuguse raadiusega kõveraid, olgu vaid teekate sile. Asfaldilained panevad alaamortiseeritud vedrustuse üsna kiiresti kaasa kiikuma. Ja kui kurvis jalg gaasipedaalilt tõsta, annab see enamasti ESP-le stardisignaali.

Toyota Yaris: mugav ja kohanduv

Väike, aga tubli: Toyota Yarise 2006. aastast toodetav teine trükk veenab nutikalt kujundatud ja üllatavalt avara kabiiniga.

Kere, ruumikus
Nii kena on ta oma nöbinina ja maadligi kehaga. Vaid 3,75 meetriga jääb Yaris konkurentidele pikkuses kõvasti alla. (Ja meenutame, et ületab esimese põlvkonna Golfi.) Sellest hoolimata hiilgab jaapanlane ruumikusega - tänu puuduvale kesktunnelile saab isegi viies sõitja istuda tagaistme keskel enam-vähem rahuldavalt.

Vähem vaimustab armastuseta kokkuklopsitud kabiin. Jah, sahtleid ja panipaiku on külluses, kuid kriimustuskartlikud plastpinnad jätavad üpris eba-Toyotaliku mulje. Võitmatuks osutub Yaris varieeritavuses: ainsana uhkeldab ta pikisuunas nihutatava tagaistmega.

Mootor, veermik
Ka parima sprinteri otsinguil jõuab tubli astumisega ja pööretelembene Yaris kõrgele kohale. Seda oskaks nunnust jaapanlasest sama vähe oodata kui suveräänset sõidumugavust - hoolimata lühikesest telgede vahest. Olgu asfaldilained või külmakerked, Toyota hästi tasakaalustatud vedrustus neelab peaaegu kõik.

Võistlejail tasuks siit üht-teist üle võtta. Ning Toyota võtab ka kurve rõõmsalt ja kindlalt, seljatagust kaitsmas erk ESP. Sportlikku sõidustiili Yaris siiski ei soosi, selleks napib veermiku ja rooliseadme täpsust.

VW Polo: vigadeta klassik

Soliidne ja mitmekülgne on see Saksa väikeautode valitseja. Kuid moodsamate konkurentide vastu läheb tal raskeks.

Kere, ruumikus
Tere tulemast kodanlaste maailma. Polo meenutab veidi sektsioonkappi, olles nii väljast kui seest Volkswagenile tüüpiliselt konservatiivne. Ja selles polegi midagi halba: kõik on funktsionaalne ja vastupidav. Et disaineritel autokere kujundamisel liiga suurt vabadust ei antud, jäi Polo keskmisest üksjagu avaramaks.

Ning kui teil just on vaja superminiga hulgaliselt tsemendikotte vedada, siis on Polo teie valik: 484-kilose kandevõimeni ei küüni ükski võistleja, pealekauba saate madala laadimiskünnise. Pisike VW sobib ka pikemateks sõitudeks: suured hästi reguleeritavad istmed ei väsita sõitjaid. Tagareaski naudivad kuni 185-sentimeetrised isendid piisavat pea- ja jalaruumi.

Mootor, veermik
Egas vanameistri sõiduomadusedki nii kehvad pole, kui karta võiks. Isegi paar kuud enne mudelivahetust sõidab Polo tänu oma tasakaalus veermikule mõnedki nooremad konkurendid selgelt üle, jäädes selgelt alla vaid Seatile - ehk oma järglasele.

Olgu veermik kui tahes lollikindel, kuid ESP eest küsitav 11 500 krooni on nöörimine mis nöörimine. Üllataval kombel osutub paberite järgi nõrgim (80 hj) mootor tegelikult täiesti konkurentsivõimeliseks, Volkswagen tundub oma võimsamatest sõsaratest Seatist ja Škodast isegi vilkamana.


Raha paneb asjad paika

Väikesed autod, väikesed kulud? Mitte Volkswageni juures: Polo lisavarustuse nimekirja kuuluvad isegi raadio ja kliimaseade, mida võistlejad enamasti juba ammu põhivarustuses pakuvad. Ning see, et VW Polo ja Opel Corsa ka ESP eest lisaraha küsivad, läheb juba puhta koonerdamise valdkonda.

Muidugi pole ka rikkalik varustus kindel tagatis, et te mõne aasta pärast pruugitud autode turul oma sõiduki eest head hinda saate, nagu näitavad hästi varustatud Fabia üsna keskpärased hinnaprognoosid. Škoda saab paremad punktid väikeste ülalpidamiskulude eest, kuna Fiesta just siin pettumuse valmistab.

Lisaks kõrgeimatele kindlustuskuludele läheb hoolduski suhteliselt kalliks. Ja 1,4-liitrine jõuallikas osutub küll lõbusaks, kuid ka üsna januseks kaaslaseks. Nii kaotab Kölni sõiduk punkti punkti järel, jäädes kulude rubriigis viimasele kohale. See määrab ka Fiesta keskpärase tulemuse üldarvestuses.

Kokkuvõte

Nonii, Ford, see oli üpris kahvatu etendus. Ausalt öeldes ootasime uustulnuka tõusu autasustamispjedestaalile. Ja nüüd kõigest kuues koht - pidu toimub ilma Fiestata. Ei suuda väike Ford meid veenda hea ruumikasutuse ega ärksate sõiduomadustega.

Kõigil aladel jäädakse keskmike hulka. Ning kulude arvestuses suruvad kallis kindlustus ja napp garantii Fiesta koguni viimasele kohale. Selline käitumine uuele autole õigupoolest ei sobi. Isegi Fordi trumpalal, veermiku ja sõiduomaduste hindamisel, saab Fiesta üsna keskpärase tulemuse. Kõik teeb taas kord õigesti Škoda.

Fabia pakub parimat kompromissi ruumikuse, sõiduomaduste ja odava ülalpidamise vahel. Kuid hea varustuse, asjaliku mootori ja suurepärase veermikuga Seat Ibiza jõuab kontsernikaaslasega esikohta jagama. Esiritta trügivad ka Mazda 2 ja Toyota Yaris.

Esimene jaapanlane ruumikuse ja hinna eest, teine võlub mugavuse ja parima varieeritavusega. Märkimist väärib vana Polo neljas-viies koht (uus mudel jõuab muugile 2009. aasta märtsis). Temagi jõuab finišisse enne tuliuut Fiestat.

Nii jagatakse punkte

Selge punktisüsteem laseb autosid õiglaselt hinnata. Auto Bild annab igas kolmest alajaotisest kuni 200 punkti.

Fabia kindlustab siin võidu ruumikuse, varustuse ja koostekvaliteedi läbi. Kiitust väärib Yarise varieeritavus. Ootamatult jääb Toyota kvaliteet tagasihoidlikuks. Volkswagenil napib varustust, Suzukil pakiruumi, Fordil kandevõimet ja Seatil nähtavust.



Mugavalt ja erksa mootoriga sõidab konkurentide eest ära Yaris. Napilt tahapoole jääb parimate sõiduomadustega Ibiza, Škoda hoiab keskmist positsiooni, nagu ka Fiesta - hoolimata võimsamast mootorist. Mazda on erk, Volkswagen stabiilne, Suzukil napib elastsust.


Viimaseks jääb Opel: tuim mootor, ebamäärane rool, liiga pehmed veermik ja pidurid.



Kulude rubriigi võidab Škoda, olles odav nii osta, kindlustada kui hooldada ja pakkudes korralikku garantiid. Kõrgeim jääkväärtus peaks saksa statistikute hinnangul olema Corsal. Fiesta saab lüüa: kindlustuskulud on liiga suured, garantii jällegi lühike.



Parimat autot raha eest pakub Ibiza. Ta on soodne osta ja pidada, jagades samas korralikku kvaliteeti ja suurepäraseid sõiduomadusi.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles