Tehnoloogiahiid Siemens demonstreeris Saksamaal Potsdamis edukalt maailma kõige esimest isesõitvat trammi, mis võib konglomeraadi sõnul tõmmata tulevikus ühistranspordi piletihinnad tugevalt alla.
Saksamaal demonstreeriti maailma esimest isesõitvat trammi (1)
Siemens usub, et erinevalt isesõitvatest autodest, mis seisavad jätkuvalt silmitsi terve hulga tehniliste väljakutsetega, võib trammidest ja trollidest võtta inimjuhid välja juba täna. Reisjatele tähendaks see hulga odavamat ühistransporti, sest suur osa trammipargi kulutustest lähebki just juhtide alla, ütles Siemens ajakirjale International Rail Journal.
Siemensi Combino tramm on varustatud LiDARi, radari ja terve hulga kaameratega, mis võimaldab sõidukil hoolikalt liiklust jälgida. Keerukad algoritmid võtavad liiklusest saadud info vastu, tõlgendavad seda ja annavad trammile vastavad juhised. Siemens ütles oma pressiteates, et Combino suudab märgata ja mõista trammidele mõeldud foore ja peatusi ning reageerida ootamatult rööbastele ilmuvatele takistustele nagu inimesed ja autod.
Comino on siiani läbinud oma kuue-kilomeetrisel trassil päris liikluses edukalt kõik viis katsesõitu. Turvalisuse puhuks istus juhikabiinis ka kogenud trammijuht, kuid ta ei pidanud enda sõnul kordagi juhtimist üle võtma. Siemens lavastas ühel juhul trammi jaoks ka hädaolukorra, mille käigus lükati rööbastele ootamatult lapsevanker. Tramm jäi õigel ajal pidama.
Combinoga reisinud inimesed ütlesid väljaandele The Guardian, et sellega sõitmine tundus nende jaoks üllatavalt tavaline ja ei erinenud sugugi tavalistest trammisõidust. Õigupoolest ei erine isesõitev tramm (vähemalt esmapilgul) reisjate sõnul ka ei välimuselt ega sisemuselt mitte mingil moel tavalisest Saksa trammist.