Täna ennelõunal tabas mobiil-ID teenuse tööd juba teine suurem katkestus sel aastal ning sel korral puudutas rike ka Leedut.
Mobiil-ID langes hommikul jälle rivist välja (8)
Mobiil-ID teenuse abil ei olnud võimalik siseneda näiteks portaali eesti.ee, pankade iseteenindusse ega teistesse e-teenustesse. Kusjuures teenuse aluseks olevate SMS-ide saatmine toimis, kuid katkes edasine tuvastamise protsess teenusepakkuja veebis kuni lõpuks tuvastussessioon aegus.
Mobiil-ID teenus osutab riigile lepingupartner SK ID Solutions AS. «SK ID Solutions andis meile teada, et alates kella 10.21 esineb probleeme M-ID kasutamises,» ütles Postimehele Riigi Infosüsteemi Ameti pressiesindaja Helen Uldrich. Teenused taastati kell 11.26.
Häiritud oli ka digiallkirjade andmine ning osaliselt ID-kaardi kasutamine. Mobiil ID oli sel ajal rivist väljas ka Leedus.
Teenusega ei pääsenud sisse täna ennelõunal ka riigiportaali eesti.ee:
Osadel kasutajatel ebaõnnestus autentimisprotseduur ka seetõttu, et side sõnumikeskusega oli häiritud.
Mobiil-IDd kasutab enda identifitseerimiseks enam kui 160 000 Eesti residenti. Nende arv kasvas tublisti pärast möödunud aasta lõpus aset leidnud ID-kaardi turvakriisi.
Viimati tabas Eestit mobiil-ID ulatuslik katkestus 2. arpillil.