Maailm pole varsti enam endine: Facebook peidab laikide arvu (8)

Rait Piir
, reporter
Copy
Silt Facebooki peakorteri ees.
Silt Facebooki peakorteri ees. Foto: Elijah Nouvelage / Reuters

Facebook võib hakata peatselt peitma laikide hulka, et vähendada sotsiaalmeedia kasutamisest tulenevat ärevust ja stressi.

Maailma suurima sotsiaalmeediaplatvormi sõnul on nad juba ammu täheldanud, et kasutajad hoolivad sageli laikide hulgast palju rohkem kui postituse sisust endast. Inimeste jaoks ei loe enam see, mida on kujutatud fotol või millest räägib fotot saatev tekst – selle asemel põrnitsetakse hoopis pingsalt ja paaniliselt väikest numbrit postituse all.

Facebook usub, et enda populaarsuse pidev võrdlemine teiste kasutajatega kahjustab paljude inimeste vaimset tervist, põhjustades ärevust, kadedust, alaväärsust ja depressiooni. Paljud inimesed on asunud laikide nimel ennast tsenseerima, kustutades näiteks ära postitused, mis ei kogu piisavalt populaarsust. Samuti võivad kasutajad jätta jagamata teiste inimeste või lehekülgede postitusi, mis tõmbavad nende hinnangul liiga vähe laike. 

Facebook katsetab mõnes riigis juba mitmendat kuud laikide peitmist oma tütarplatvormil Instagramis. Katsetusjärgus Instagrami versioon võimaldab näha, kes on postitust laikinud, kuid ei näita enam kasutajate hulka. Laigid on võimalik muidugi manuaalselt üle lugeda, aga ühest numbrit katsetusversioonis enam ei näe. Taoline versioon on nüüdseks katsetusel seitsmes riigis.

Praegu pole veel täpselt selge, kuidas võib laikide hulga peitmine mõjutada ettevõtet rahaliselt. Võib juhtuda, et Facebook jätab plaani katki, kui see kahjustab liigselt reklaamide pealt teenitavat tulu. Taoline idee ei meeldi tõenäoliselt sugugi ka sotsiaalmeedia mõjutajatele ehk influencer'itele, kes teenivad brändide reklaamimisega raha. 

Ettevõtted maksavad sotsiaalmeedia mõjutajatele sageli just laikide arvu pealt, mida kasutatakse reklaami efektiivsuse mõõdupuuna. Facebook on varem lubanud mõelda Instagramile välja uue viisi, kuidas brändide omanikud saaks mõõta sotsiaalmeedia mõjutajate väärtust. 

Kommentaarid (8)
Copy
Tagasi üles