Ettevaatust: Bolti juht filmib Tallinnas salaja oma kliente

  • Bolt ei keela oma juhtidel klientide filmimist
  • Filmimiseks peab olema reisija luba

Pardakaamera

FOTO: Jack Schroeder / Canoo/Cover Images

Sõiduvahendusettevõtte Bolt klient avastas eile ootamatult keset taksosõitu, et autosse on paigutatud kaamera, mille vaatevälja ta koos autojuhiga jäi.

«Olles juba mõnda aega taksos sõitnud, märkasin autos ekraani, mis oli jagatud kaheks: ühel pool ekraani jooksis pardakaamera pilt teel toimuvast, teisel pool pilt salongist ehk minust ja taksojuhist. Päris kõhe tunne oli ennast pardakompuutri ekraanilt näha, liiatigi koos autot juhtinud võhivõõraga,» kurtis pärastlõunasel ajal südalinna kandis Boltiga ühe töösõidu teinud noor naine.

Taksojuhi ja sõidu andmed on Postimehele teada.

Avalike kaameratega tänavatel, kaubanduskeskustes ja bussides oleme me kõik nähtavasti harjunud. Kuid taksosõidu muudab eriliseks see, et filmijal on teada filmitava isikuandmed, tema sõidu alguse ja lõpu aadress ja kontaktandmed. Seega võib neid andmeid ja ka salvestist mõne öise sõidu, huvitava kaaskonna või inimese konditsiooni kohta soovi korral vägagi kurjasti tema vastu ära kasutada.

Bolti pressiesindaja Karin Kase kinnitas juhtumit kommenteerides Postimehele, et Bolt kui ettevõte ise oma reisijaid ei filmi ega sellega seoses isikuandmeid ei töötle.

«Samas me juhtidel otseselt filmimist ka ei keela, kui see toimub õiguspäraselt,» rääkis Kase.

Kui juht soovib reisijaid filmida, peab ta Kase sõnul tagama, et sellega seotud privaatsuspoliitika ja kliendi teavitamisega seotud õigusnõuded oleksid täidetud.

Näiteks Euroopa Liidu isikuandmete kaitse üldmäärusest GDPRist tulenevalt peab sellisel juhul autol olema märge filmimise kohta ning klientidel peab olema võimalus tutvuda privaatsuspoliitikaga ja oma põhiõigustega, näiteks keelata filmimine või nõuda filmimaterjalist koopiat. Kui reisija filmimisega nõus ei ole, on tal õigus see sõit tühistada.

Boltiga eile sõitu teinud reisija ütles, et tema mingit infot filmimise kohta juhilt ei saanud.

Klientide filmimist üritasid kolme aasta eest ellu viia ka taksoettevõtete liidu liikmesfirmad, kuid loobusid sellest avalikkuse survel.

Tagasi üles