Skip to footer
Päevatoimetaja:
Kaido Einama
Saada vihje

Halda oma pensioni ja toetusi imelihtsalt!

Artikli foto

Eestis on e-teenused kujunenud nii tavapäraseks, et me ei pane enam tähelegi, kui palju neid igapäevaselt kasutame. Riigi Infosüsteemi Ameti elektroonilise identiteedi osakonna projektijuht Annika Kluge selgitab, kuidas e-teenuste abil oma pensioni ja toetusi lihtsasti hallata.

E-teenused lihtsustavad meil paljude igapäevaste toimingute sooritamist, millest mõneks prominentsemaks näiteks on pangaülekannete tegemine internetis või dokumentide digiallkirjastamine ilma koduseinte vahelt lahkumata. On aga ka teisi – vähem igapäevaseid, ent samuti olulisi – toiminguid, millega tegelemise e-teenused meie jaoks märksa mugavamaks muudavad.

Eestis on 99% riigi teenustest kättesaadaval e-teenustena, mis tähendab, et nii oma ravikindlustuse staatuse kui ka jooksva kuu pensioni andmete kohta vajaliku teabe leidmiseks ei ole vaja enam kuhugi kohale minna, üheski järjekorras oodata ega mitu nädalat tagasi esitatud taotlustele bürokraatia hammasrataste vahele kinni kiilunud vastuseid oodata.

Sinu pension ja toetused mugavalt ühes kohas

Nagu ka pensionit, pakub Eesti riik kodanikele mitmeid erinevaid toetusi ning hüvesid: sünnitoetust, lapsetoetust, vanemahüvitist, lapsehooldustasu, õppetoetust jpm. Selleks, et igaüks saaks kiirelt ja mugavalt kõigi talle makstavate toetuste laekumisel silma peal hoida, uusi taotlusi esitada ning oma taotluste kohta vastuvõetud otsuseid näha, ei ole käepärasemat vahendit kui e-teenused.

Lihtsamate toimingute, näiteks jooksva kuu pensioni või viimati tehtud maksete nägemise jaoks leiab kõik vajaliku Eesti riigi infoportaalist (eesti.ee). Oma toetuste ja hüvede kohta täpsema teabe saamiseks ning uute taotluste esitamiseks tarvitseb aga suunduda Sotsiaalkindlustusameti uuenenud iseteeninduskeskkonda. Mõlemal juhul on edasiseks toimetamiseks vaja end vaid digitaalselt autentida, milleks on mitmeid võimalusi: ID-kaart (ja kõik selle asemikud nagu digi-ID, diplomaadi ID-kaart, e-residendi kaart jne), mobiil-ID või Smart-ID.

Hoia silma peal, milliseid otsuseid sinuga seoses tehtud on, et oskaksid viga silmates kohe Sotsiaalkindlustusameti poole pöörduda!

Kust e-teenuste kohta lisateavet leiab?

Parim koht e-teenustega lähemalt tutvumiseks on id.ee portaal, kust leiab enim infot oma elektroonilise identiteedi (eID) ja selle kasutamise kohta. Senisest selgem, informatiivsem ja asjakohasem lehekülg annab vastused küsimustele nagu näiteks mida tähendavad ID-kaardi PIN-koodid või kuidas käib mobiil-ID-ga liitumine. Veebilehelt saab laadida alla ka ID-kaardi kasutamiseks vajamineva tarkvara ning leiab juhised selle paigaldamise kohta.

Juhul kui veebikeskkonnast siiski mõnele küsimusele vastust ei leia, saab otse portaali kaudu võtta ühendust kasutajatoega – veebivormi kaudu esitatud päringutele vastatakse hiljemalt nädala jooksul. Kiirema mure korral ID abitelefonile või Smart-ID kasutajatoele alati helistada.

Tagasi üles