Saksamaa kogemus: kõige töökindlam automark on Toyota

Kaja Koovit
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Esmakordselt ülevaatusel käinud autode seas võidutses Saksamaal Toyota Prius.
Esmakordselt ülevaatusel käinud autode seas võidutses Saksamaal Toyota Prius. Foto: SCANPIX

17. jaanuaril anti Toyotale üle TÜV Kuldauhind, mille igal aastal saab Saksamaa tehnojärelevalveorganisatsiooni TÜV aastaaruandes kõige paremini esinenud automark. Viies vanusegrupis jõudis kümne parema hulka tervelt 18 Toyota mudelit.

Kõige värskemate, kolmeaastaste sõidukite hulgas sai teist aastat järjest esikoht Prius, kusjuures vigadega autode protsent oli 2011. aastal 1,9 2010. aasta 2,2 vastu, vahendab whatcar.ee.

Möödunud aastal koguti Saksamaa ülevaatuspunktides andmeid 7,78 miljoni auto kohta. Ning üsna kurvastav tundub, et tervelt 19,7 protsendil jäi ülevaatus tõsiste vigade tõttu saamata. Veelgi hullem – 2010. aastal oli see protsent 19,5.

Moodsat head maailma rõõmustab seevastu tõik, et juba teist aastat järjest osutus «uute», esimest korda ülevaatusele sõitnud autode seas kõige töökindlamaks Toyota Prius, kellest tõsiseid vigu esines vaid 1,9 protsendil. Ja paistab, et vead kipuvad koonduma, sest kui 2010. aastal oli veavabasid autosid 52,2 protsenti, siis 2011. aastal 53,9 protsenti.

Kõige suuremaks hädade allikaks on konkurentsitult valgustusseadmed. Kolmeaastaste autode korral annavad «tuled» 8,3 protsenti vigadest, auto vanuse tõustes aga järjest enam, kuni 11-aastaste 28,6 protsendini. Teist kohta hoiavad kindlalt esi- ja tagasillaprobleemid. Esialgu tagasihoidlikult esinenud väljalasketorustik tõuseb 7-aastaste autode juures kolmandale kohale ega loovuta seda enam. Vanusega kaasneb ka rooste tähtsatel keredetailidel.

Missuguseid järeldusi võime sellest suurest ja kahtlemata objektiivsest andmehulgast teha? Kõigepealt tuleb meeles pidada, et vigadeks loetakse siin autode selliseid rikkeid, mis võivad sõidukile, sõitjatele või teistele liiklejatele ohtlikud olla. See, kas teie auto istmeküte töötab, ei huvita TÜV ülevaatuspunkti töötajaid karvavõrdki. Ega isegi see, et seisev auto tühjendab aku kümne päevaga. Rääkimata sellest, et automaatkäigukast vahetab närviliselt üles-alla, või sellest, et võtmevaba sisenemissüsteem lubab teid autosse ainult siis, kui suhteline õhuniiskus on alla 80 protsendi.

See tähendab, et paljud moodsate autode elektrilised-elektroonilised hädad jäävad vaadeldavas aruandes üldse kajastamata. Nendega tegelevad suurel määral kliendirahulolu-uuringud. Kui auto aga TÜV aruandes esineb hästi (või halvasti), on ta hea (või halb) autona.
 

Kuni kolmeaastaste autode edetabelit saad vaadata siit.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles