Euroopa Liidu oma Youtube, Instagram ja Spotify tulevad ka
Kasutajaid on veel väga vähe
Kui miljardär Elon Muskile ei meeldinud Twitter ja ta ostis selle ära, et meelepärasemaks muuta, siis Euroopa Liidu ametkonnad kasutavad teist teed. Nad ehitavad ise uue platvormi. Juba on loodud EL-i «Facebook», avatud on EL-i «Youtube» ning veel on ootel oma «Instagram» ja «Spotify», kus kasutajate õigused olevat paremini kaitstud.
Kõik uued platvormid, mida Euroopa Liit oma arendab, moodustavad omaette universumi «Fediverse». Sotsiaalmeediaplatvorm on üles ehitatud vabavaralisele lahendusele «Mastodon», mida kasutas muuseas ka USA president Donald Trump oma alternatiivse sotsiaalmeediaäpi Truth («Tõde») arendamiseks, mis avapäeval kinni kiilus.
Euroopa Liidu sotsiaalmeediaplatvorm kannab nime EU Voice ja hetkel on seal vaid 17 kasutajat - Euroopa Liidu erinevad institutsioonid. Põnevaid arutelusid postituste all veel ei toimu.
EL-i oma videoportaal kannab nime EU Video ja sealgi avaldavad videoid vaid erinevad ametkonnad. Platvorm avati nädal tagasi.
EU Video koos EU Voice'iga on osa alternatiivsest sotsiaalmeedia pilootprogrammist, millega tegeleb praegu Euroopa andmekaitseinspektor (European Data Protection Supervisor ehk EDPS). Pilootprogrammiga soovitakse kaasa aidata popi sotsiaalmeedia vormis Euroopa Liidu andmete ja digitaalse suveräänsuse strateegiale, mille eesmärgiks on edendada Euroopa iseseisvust digimaailmas.
Siiamaani on enamus suuremaid portaale ja digiteenuseid pärit väljastpoolt Euroopat.
«EU Voice'i ja EU Video pilootkäivitusega soovime me pakkuda alternatiivseid sotsiaalmeediaplatvorme, mis seavad esikohale üksikisikud ja nende õigused eraelu puutumatusele ja andmekaitsele,» märkis Euroopa andmekaitseinspektor Wojciech Wiewiórowski portaalide avamisel.
Selleks, et saaks end kolida kodukontinendi sotsiaalmeediaportaali, saab näiteks sisu üle viia Youtube´ist, Vimeost või konkreetselt veebiaadressilt, kust otsitakse imporditav video välja.
Seda, kas uued keskkonnad jäävad vaid kabinetis sündinuks või saavad populaarseteks, näitab järgmine aasta, mille jooksul plaanitakse edasi arendada Euroopa Liidu programmi «Avatud lähtekoodiga tarkvara strateegia 2020-2023».
Kuigi Euroopa Liidul on USA tehnoloogiahiidudega pidevalt vaidlusi, meeldivad Euroopa inimestele siiski USA digiplatvormid kõige rohkem. Facebooki ja Instagrami omanikfirma Meta kirjutas aastaaruandes, et Euroopa Liidu karmide andmekaitseregulatsioonide tõttu võib juhtuda, et nad peavad oma äri Euroopas kinni panema. Kuhu siis inimesed läheksid? Peale Elon Muski Twitteri ostu on sealt Mastodoni serveritesse kolinud 30 000 kasutajat. Sedasama platvormi proovib nüüd EL laiemalt kasutusele võtta, nagu tegi ka Donald Trump oma alternatiivse Truth´iga.