«Kui autot juhib TI, siis see ei väsi ära ja ei eksi,» toob teadlane veel ühe näite. «Kuid me usaldame inimesi ikkagi rohkem, kes ometi väsivad ja eksivad. Kui TI juhib autot, siis tekivad mõned paradoksid: kas näiteks TI päästaks juhi elu või minimeerib hoopis ohvrite arvu, kui on oht mitmele inimesele otsa sõita ja surmab juhi? Inimene ise päästab alati ennast, ta ei päästa tavaliselt teisi ennast ohverdades. Masinal on paradoksaalne valik, kas päästa juht üksi või päästa selle asemel mitu jalakäijat ja lasta juhil hukkuda.»
Keegi aga ei ostaks kunagi sellist autot, mis minimeerib ohvrite arvu, aga võib ohvriks jätta juhi enda autos.
Samas võib teises äärmuses TI hakata iga hinna eest juhti päästma, kes autos istub, tuues ohvriks kõik teised. Teadlaste sõnul on see jälle üks suur probleem, mis vajab lahendamist.
Hirmul on liiga suured silmad
Tehisintellekt võib muutuda isikususeks küll, aga mitte niipea, usuvad teadlased.
«Tööstusvaldkond praegu kardab natuke tehisintellekti, sest nad ei saa aru, mis seal sees täpselt toimub,» ütleb Eduard Petlenkov. «See on iga suure keerulise süsteemi probleem, mitte ainult tehisintellekti. Keegi ei oma enam terviklikku ettekujutust, kuidas kogu süsteem töötab.»
«Kõik konservatiivsemad valdkonnad, mitte ainult tööstus, vaid ka juristid või riiklikud teenused natuke pelgavad veel tehisintellekti. Kasutavad, aga ei tugine selle," lisab Belikov.
Mõlemad teadlased arvavad, et TI reguleerimine vajab kindlasti tõsisemat avatud arutelu, sest paljud kardavad seda, kuigi ei peaks. Abi on teadlaste arvates tehisintellektist siiski palju rohkem, kui kahju.
Euroopa Liidus on praegu käimas arutlused, mida TI-ga edasi teha. Valdkonda tuleb reguleerida, sest kui ei reguleeri, siis suured ettevõtted kasutavad seda enda huvides ja andmeid tarvitatakse mõnikord halvasti.
«Tehisintellekt on vahend, mis võib olla väga kasulik ja et teha elu lihtsamaks,» ütleb Eduard Petlenkov lõpetuseks. «Samas võib seda ka kuritarvitada, nagu iga muud vahendit. See on nagu kirves, millega saab maju ehitada või tappa.»