Päevatoimetaja:
Kaido Einama

Mercedes saab 4. taseme isejuhtimise, kuid seda saab kasutada vaid kindlas kohas

Copy
Isejuhtiv Mercedes oskab reisijate mahamineku kohast ise edasi vabasse parkimiskohta sõita.
Isejuhtiv Mercedes oskab reisijate mahamineku kohast ise edasi vabasse parkimiskohta sõita. Foto: Bosch / Mercedes-Benz

Saksa autotootja Mercedes-Benz ja tehnoloogiafirma Bosch said valmis esimese kommertskasutusse lubatud isejuhtiva parkimisega auto, mida tohib esialgu kasutada vaid ühes kohas. Juht võib autost lahkuda ning masin otsib parkimismajas ise endale vaba koha, hiljem sõidab aga parkimiskohalt juhile järele.

Mercedes-Benz sai Saksamaa föderaalselt autotranspordiametilt heakskiidu oma automaatsele parkimistehnoloogiale, mis on välja arendatud koostöös Boschiga SAE Level-4 tasemel. Ilma juhita automatiseeritud parkimistehnoloogia on heaks kiidetud kasutamiseks Stuttgarti lennujaama parkimismajas. See peaks olema üks maailma esimesi 4. taseme iseparkimisfunktsioone, mis on lubatud avalikuks kommertskasutuseks teiste liiklejate keskel.

Automaatparkimise funktsioon töötab uuematel Mercedes-Benzi S-klassi ja EQS-i mudelitel, mis on toodetud alates juulist 2022 ja mis on varustatud autotootja vastava parkimisfunktsiooniga. Juhid saavad teenuse «Intelligent Park Pilot» aktiveerida «Mercedes Me» mobiilirakenduse kaudu.

Tagasi üles