Uuring selgitas välja, millised BMW mudelid kestavad kõige kauem (2)

tehnika.postimees.ee
Copy
Foto: Andreas Riedelmeier / Pixabay

Kasutatud BMWdele leidub alati aktiivset järelturgu ning see Saksa automark on juba aastaid olnud üks maailma kõige ihaldusväärsemaid automarke. Kui hästi aga hoiavad erinevad BMW mudelid ajas oma väärtust ja millised kestavad kõige kauem? Selle selgitas välja carVerticali uuring.

Sõidukite ajaloo firma carVerticali uuring näitas, millised BMW mudelid on kõrgeima ja millised madalaima jääkväärtusega.

Linnamaasturite jääkväärtus on kõrgem

Viimasel kümnendil on maasturid olnud trendikas kaup ning BMW autod ei ole siinkohal erandiks. X-seeria on BMW sõidukitest parima jääkväärtusega, edestades tuntud 3. seeria või 5. seeria mudeleid.

Kolmeaastase BMW X1 jääkväärtus on hinnanguliselt 62,4 protsenti, mis tähendab, et see auto kaotab esimese kolme aastaga peaaegu 38 protsenti oma jaehinnast. Pärast viit aastat langeb selle väärtus 48,8 protsendini ning 10 aasta pärast 24,5 protsendini.

Kõigis autode vanusegruppides on BMW maasturite väärtus kõige suurem. Kolmeaastase X3 jääkväärtus on 49,8 protsenti, X5 – 66,6 protsenti ja X6 – 73,3 protsenti. Need on head näitajad võrreldes teiste maasturitega.

Loomulikult ei ole ka X-seeria mudelid igavesed. Pikema aja jooksul võib sõiduki väärtus märkimisväärselt langeda. Kümneaastase X6 jääkväärtus on vaid 21,7 protsenti, kusjuures arvud on sarnased kõigi mudelite puhul: X1 – vaid 24,5 protsenti, X3 – 28,4 protsenti ja X5 –20,3 protsenti. Teisisõnu, kuigi X6 on üks kallimaid maastureid turul, kaotab see kümne aasta pärast enamiku oma väärtusest.

Uute BMWde ostjad tahavad kogu luksust ja uusimaid uuendusi. See ei ole aga nii määrav kasutatud autode turul, kus ostjad eelistavad autosid, mille hooldus on odavam.

Mõned mudelid kaotavad juba kolme aastaga üle poole oma algväärtusest

7. seeria on BMW mudelite seas üks kõige kallimaid. Pärast esindusest väljumist langeb selle väärtus aga väga kiiresti.

Kolmeaastase 7. seeria auto jääkväärtus on vaid 40,5 protsenti, mis langeb isegi kuni 14,4 protsendini pärast seda, kui see mudel saab kümneaastaseks.

BMW 7. seeria on ehitatud konkreetsele sihtrühmale, kes hindab luksust ja staatust. Kuid keeruline ja kallis hooldus muudab selle BMW kasutatud autode turul vähem atraktiivseks. Inimesed, kes otsivad kasutatud sõidukit, soovivad tavaliselt kulutada remondile võimalikult vähe. Vana BMW 7. seeria ei ole selles osas kuigi tõhus auto.

Maasturite populaarsuse tõus on hõivanud tavapäraste autode käest suure turuosa, mõjutades nende jääkväärtust negatiivselt. BMW 3. seeria ja 5. seeria kaotavad esimese kolme aasta jooksul poole oma väärtusest. Pärast kümmet aastat on 3. seeria jääkväärtus 18 protsenti, 5. seeria oma aga 19,3 protsenti, mis on vähem, kui mis tahes X-seeria autode puhul.

Sportlikud kupeed võivad olla hea investeering, kuid selle juures on üks «aga»

Kuigi mõnel eksklusiivsel mudelil, näiteks BMW 6. seeria, on jääkväärtus ka pärast kolme aastat kõrge (90,9 protsenti), hakkab see pärast kiiresti langema. Viieaastase 6. seeria auto väärtusest on alles 56,2 protsenti, mis on märkimisväärne langus ainult kahe aastaga.

Sportlikud BMWd säilitavad oma väärtust kauem. Mõnel lausa hind aja jooksul tõuseb, sest need mudelid on hinnatud kollektsionääride seas
Sportlikud BMWd säilitavad oma väärtust kauem. Mõnel lausa hind aja jooksul tõuseb, sest need mudelid on hinnatud kollektsionääride seas Foto: Alexandra & Franz Kinader / Pixabay

Pärast viit aastat lõpeb reeglina tootja garantii, mis tõstab 6. seeria autode hoolduskulusid. Kuna tegemist on luksusmudeliga, siis loomulikult ei taha keegi riskida liiga kõrgete hoolduskuludega ning turuhind langeb.

See pole üllatav, arvestades, et paljud turul müüdavad kasutatud sõidukid on varjatud vigastustega, mille parandamine võib olla ootamatult kulukas.

Luksusautod, nagu BMW 6. seeria, on selliste kasutatud autode petuskeemides osalemise peamine kandidaat, sest müüjatel võib olla palju otsest rahalist kasu tõe moonutamisest. Seetõttu on kallite kupeede ostmine – isegi pärast nende viiendat aastat kestnud väärtuse langust – soovitatav alles pärast auto ajaloo kontrollimist ja põhjalikku tehnilist ülevaatust.

Sama kehtib sportlike BMW mudelite, nagu M2, M3 või M5 kohta, mille jääkväärtus püsib aastate jooksul kõrge. Mõned vanemad M-seeria autod võivad olla isegi kallimad, kui nad 10–20 aastat tagasi tehasest väljudes olid. See väärtuse kasv ei ole aga seotud igapäevaste praktiliste kaalutlustega – need on autod, mida otsivad kollektsionäärid ja entusiastid.

Kommentaarid (2)
Copy

Märksõnad

Tagasi üles