Päevatoimetaja:
Kaido Einama

Idufirma tahab lahendada elektriautode suurima probleemi laadimisrobotite abiga

Copy
Kui elektriauto omanik tahab laadida, siis saab ta varsti kohale tellida laadimisroboti oma parklakohale.
Kui elektriauto omanik tahab laadida, siis saab ta varsti kohale tellida laadimisroboti oma parklakohale. Foto: Autev

Üks elektriautode suurimaid probleeme, kui neid hakkab tänavatel rohkem liikuma, on laadimine. Praegu veel kütuse tankimisest oluliselt kauem kestev aku täitmine vajab pikalt seismist laadimisjaamas, igale parklakohale laadija ehitamine pole ka võimalik. Siin tulebki mängu laadimisrobot, mis sõidab ise elektriauto juurde kohale.

Selle asemel, et luua aina rohkem elektriautode laadimiskohti, võiksid parkimismajade, ärimajade ja korteriühistute omanikud tulevikus kasutusele võtta laadimisrobotid, mis tulevad ise autode juurde, soovitavad USA-s Seattle´is tegutseva idufirma Autev insenerid, sest neil on valmis saanud prototüüp just selleks tarbeks.

Robot, mis kujutab endast suurt akupanka ratastel, võib liikuda iseseisvalt laadimist vajava elektriautoni, kui mobiiliäpist on tehtud tellimus. Auto annab oma asukohast teada ning laadimisrobot teab, kuidas parkimiskohani jõuda.

Kas robot suudab oma ainsa «kombitsaga» sirutuda laadimispesani ja selle luugi avada ning kaabli sisestada, pole teada, aga piltidelt on pigem näha, et auto juurde sirutatakse elektripistik ja see tuleb ilmselt autoomanikul ise sisestada. Siis ootab ratastel akupank, kuni aku täis laeb ning sõidab hiljem juba järgmise auto juurde, kui jäi veel energiat alles.

Artikli foto
Foto: Autev

Kui ei jäänud, võtab järgmise auto laadimise enda peale järgmine laadimisrobot ning tühjaks saanud seade kulgeb omakorda iseend laadima.

Süsteem lahendab küll laadimiskohtade vähesuse probleemi, kuid tekitab juurde akusid, mida on nüüd vaja omakorda võrgust laadimas käia. Samas võiks laadimisroboti panna liikuma ka nagu trollibussi, kui ehitada parkimismaja lae alla traadid.

Samas idufirma Autev lahendus sellist pistikupesa otsimist ette ei näe ja on pühendunud ikkagi akudega robotite lahendusele, millel on omad eelised. Näiteks saab sellist laadimisvõrku paigaldada igale poole ja parkla või parkimismaja omanik ei pea ümberehitusi tegema.

Autevi robotid on siis nagu robotmuruniidukid, mis sõidavad oma laadimispesast välja elektriautosid laadima iseseisvalt ning tulevad tühjenedes baasi tagasi, nõudmata muid lisaehitisi ega juhtimist. Süsteem saab hakkama inimese abita.

Artikli foto
Foto: Autev

Üks neljarattaline robot võib ühe akutäiega laadida keskmiselt kuni kuus sõidukit, enne kui peab ise laadima minema.

Parkla operaatoritele tahetakse see lahendus kaubanduslikult kättesaadavaks teha järgmise aasta esimeseks kvartaliks. Operaatorid maksavad kuutasu ja saavad tulu nii klientidelt võetud tasudest kui robotil olevatest reklaamidest, sest masin sõidab autode vahel ringi ja tõmbab palju tähelepanu.

Sarnase masina kuulutas paar aastat tagasi välja Volkswagen, esitledes oma laadimisroboti prototüüpi, kuid praeguseks pole rohkem kuulda olnud selle seadme kasutamisest mõnes parklas. Volkswageni roboti prototüüp on aga pealtnäha täiuslikum, sisaldades robotkäppa, mis võib ise juhtme laadimispessa pista. Käpaga laadimisrobotit tutvustas hiljuti ka Hyundai.

Tagasi üles