Päevatoimetaja:
Kaido Einama

Venemaa alustab hiiglaslike tapjadroonide masstootmist (17)

Copy
Üks vähestest piltidest, mille Venemaa kaitseministeerium on avaldanud droonist S-70 Ohotnik-B, pärineb 7. augustist 2019 pärast seda, kui tehti esimene katselend. Hiljem on projekt veninud, kuid nüüd näib, et sellele on uus hoog sisse antud, et esimesed mehitamata lennukid jõuaksid kasutusse juba sel aastal.
Üks vähestest piltidest, mille Venemaa kaitseministeerium on avaldanud droonist S-70 Ohotnik-B, pärineb 7. augustist 2019 pärast seda, kui tehti esimene katselend. Hiljem on projekt veninud, kuid nüüd näib, et sellele on uus hoog sisse antud, et esimesed mehitamata lennukid jõuaksid kasutusse juba sel aastal. Foto: Venemaa kaitseministeerium / Reuters / Scanpix
  • S-70 Ohotnik-B võib jõuda kasutusse juba selle aasta teises pooles.
  • Mehitamata lennuk on tõeline hiiglane: stardimass kuni 25 tonni ja tiibade ulatus 20 meetrit.
  • Kuni 1000 km/h lendavat drooni on korra nähtud õhus treeninglennul koos hävitajaga SU-57.

Venemaal 2018. aastast arendatud uus hiigeldroon S-70 Ohotnik-B pidavat muutma Ukraina sõja käiku, kuid seni pole seda veel masstootmiseni suudetud viia. Viimased uudised Venemaalt aga lubavad, et ligi 6000 kilomeetri kaugusele lendav uus mehitamata õhusõiduk jõuab lahingusse juba selle aasta teises pooles.

Peagi algab Venemaa lahingudrooni S-70 Ohotnik-B masstootmine, mis tähistab olulist verstaposti selle Suhoi disainitud lennuki arendamisel, kirjutab väljaanne Army Recognition. Esialgsed maapealsed katsetused toimusid küll 2018. aasta sügisel, millele järgnes järgmise aasta augustis katselend kõrvuti lennukiga Su-57, kuid nüüd peaks ka suurem tootmine alguse saama, märgib väljaanne Venemaa allikatele viidates.

Sellist infot jagas 25. jaanuaril Novosibirski piirkonna asekuberner Sergei Semka, kuna sealsamas hakataksegi neid uusi sõjamasinaid tootma. Ka selle drooni ehitamiseks on vaja palju lääne kõrgtehnoloogiat, kuid seni pole sanktsioonid suutnud nende kättesaadavust Vene sõjatööstuse jaoks peatada.

Tegemist on Suhoi ja MiGi arendatava kuuenda põlvkonna lennukiprojektiga, mille käigus ehitatakse välja sõjalennukid, mida saadavad piloodi juhitavad ning vajadusel iseseisvalt tegutsevad kaasdroonid. Sarnased parvlevate kaaslastega lennukite projektid on arendamisel ka lääneriikides.

Venemaa uus raske droon põhineb MiGi disainitud Mikoyan Skatil ja sisaldab viienda põlvkonna Suhoi Su-57 hävitaja mõnesid uuemaid tehnoloogiaid.

3. augustil 2019 tegi S-70 Ohotnik-B oma esmalennu Tškalovi lennuväljalt, püsides 600 meetri kõrgusel õhus 20 minutit.

Ohotnik-B kere väline disain põhineb komposiitmaterjalide ja radarite eest varjava katte kasutamisel, muutes drooni lennu ajal radaritele halvasti jälgitavaks. Lennumasina kaal on umbes 20 tonni (stardikaal 25 tonni) ja tiibade siruulatus umbes 20 meetrit. Jõuallikaks on turboreaktiivmootor AL-31F, mida kasutatakse ka Suhoi Su-27 hävitajatel. Pardale saab võtta kaks tonni relvi, nii juhitavat kui mittejuhitavat laskemoona.

Drooni maksimaalne kiirus on väidetavalt 1000 km/h, koormat kannab lennuvahend kere sees. Arvatakse, et Ohotnik-B lendab tavaliselt kaasas piloodi juhitava hävitajaga Su-57 ning on kas sealt inimese juhitav või sisaldab teatud määral autonoomiat ise lahinguülesannete täitmiseks. Näiteks peaks suutma lennumasin operaatoriga side katkemisel ise baasi tagasi lennata.

Selliste suurte droonide ülesandeks on piloote ohtu seadmata kaugele vaenlase tagalasse lendamine kindlale olulisele sihtmärgile laskemoona heitmiseks või siis vaenlase lennukite jälitamine ja hävitamine.

Praeguseks on olemas infot kahe sellise valmis saanud mehitamata katselennuki kohta.

Uut drooni olevat nähtud Ukrainas Sumõ oblasti kohal 2022. aastal, ehkki kinnitust nendele teadetele pole hiljem tulnud. Nendest infokildudest räägib ka allolev video.

Tagasi üles